مدیر علمی بسیج دانشجویی استان یزد مطرح کرد
مدیر علمی بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به تلاش جدی دشمنان و جریان سکولار داخلی برای دور کردن جامعه نخبگانی و دانشگاهی از هویت دینی و انقلابی، گفت: موفقیت‌های علمی و پیشرفت‌های امروز کشور حاصل تفکر جهادی و انقلابی است.
کد خبر: ۶۷۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 20 October 2018

محمدرضا محمودی بابیان اینکه سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان علمی دارای نکات مهمی بود که باید موردتوجه جامعه علمی و دانشگاهی قرار بگیرد، تصریح کرد: ایشان منابع انسانی خوب و نخبه متحرک و کارآمد را یک گنجینه و ثروت عظیم دانستند که در معرض طمع و چپاول نظام سلطه است.

مدیر علمی بسیج دانشجویی استان یزد، با یادآوری اینکه یکی از مهم‌ترین نکات این سخنرانی هشدار رهبری درباره تلاش دشمنان برای امحاء فرهنگی و مشغول کردن نخبگان به امور حاشیه‌ای و دسته چندم بود، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها از نخبگان و جامعه علمی و دانشگاهی درخواست کرده‌اند نسبت به آرمان‌ها، هویت ملی و دینی حساس باشند.

حذف فیزیکی و امحا فرهنگی نخبگان، دوروی سکه دشمنان برای ضربه به کشور

این فعال علمی و پژوهشی با تأکید بر اینکه آرمان زدایی و هویت زدایی از برنامه‌های جدی دشمنان در سال‌های اخیر است که همه باید مراقب و متوجه این نقطه تهاجم باشیم، تبیین کرد: همان دست‌های پلیدی که خبیثانه در سال‌های نه‌چندان دور به ترور فیزیکی نخبگان ما مبادرت کردند امروز برنامه امحای فرهنگی نخبگان را با جدیت دنبال می‌کنند.

محمودی ادامه داد: نخبگان یک جامعه، به‌عنوان قشری تأثیرگذار و مؤثر در کشور و رویدادهای مختلف، قاعدتاً نمی‌بایست نسبت انفعالی و یا تقابلی با آرمان‌ها و هویت کشور برقرار کنند.

وی با انتقاد از اینکه عده‌ای یکی از ملزومات فرهنگ نخبگانی را معادل بی‌دغدغه بودن و بی‌تفاوتی تعریف می‌کنند، بیان داشت: متخصصین و نخبگان نمی‌توانند نسبت به نقشه کلی کشور، استراتژی‌ها و اهداف ملی و مسائل کلان و به‌خصوص آرایش و اقدامات دشمنان بی‌تفاوت باشند.

تلاش جدی دشمنان و جریان سکولار داخلی برای تعهد زدایی از نخبگان

مدیر علمی بسیج دانشجویی استان یزد تعهد زدایی از نخبگان را برنامه قطعی دشمنان و بدخواهان کشور دانست و اذعان کرد: در این زمینه متأسفانه عرف آکادمیک و جو سکولاریسم حاکم بر برخی نهادهای آموزش عالی و مراکز علمی، نقش مؤثری داشته‌اند که نمی شود به آن بی تفاوت بود.

این فعال علمی و پژوهشی در ادامه یادآور شد: نگاه تطبیقی کارشناسی در مورد وضعیت علمی ایران اسلامی و کشورهای منطقه و سایر کشورهای هم‌طراز نشان می‌دهد روحیه انقلابی گری و جهادی کار کردن، بزرگ‌ترین زیرساخت لازم برای جنبش علمی و پژوهشی کشور که همان عزت و اعتمادبه‌نفس ملی است را فراهم کرده.

محمودی در این راستا خاطرنشان کرد: برخلاف این حقیقت آشکار، یک شبکه شبه‌علمی اصرار دارد با گزاره‌هایی شبیه به فرهنگ به‌اصطلاح سلبریتی ها، جامعه نخبگانی و علمی کشور را جامعه‌ای غیرانقلابی و فاقد هویت ملی و دینی معرفی و بازنمایی کند.

وی با اشاره مجدد به تلاش جدی دشمنان برای گرفتن و حذف نخبگان کشور به‌عنوان ثروت عظیم ایران اسلامی، اظهار داشت: پیشرفت و تعالی کشور و رسیدن به آرمان تمدن نوین ایرانی اسلامی درگرو این است که جوانان و نخبگان ما به ایرانی و مسلمان بودن، هویت ملی و آرمان‌ها و تاریخ شرافتمندانه خود افتخار کنند و مصمم و معتقد قدم بردارند.

سیستم آموزشی به تربیت دینی و انقلابی نوجوانان و جوانان توجه جدی ندارد

محمودی بابیان اینکه تربیت دینی و انقلابی نسل جوان و هویت بخشی به آن‌ها باید از دوره دانش‌آموزی شروع شود و سیستم آموزشی کشور باید به این مهم توجه جدی داشته باشد، افزود: متأسفانه خروجی امروز سیستم آموزشی کشور نیروی انقلابی نیست.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: تشکل‌های دانشجویی انقلابی نیز باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند و تلاش کنند تا قشر دانشجو و دانشگاهی کشور که در عرصه‌های مختلف کشور اثرگذار است را به طراز انقلاب اسلامی نزدیک کنند.

وی در پایان با تاکید مجدد بر اینکه همه پیشرفت های ایران اسلامی، مرهون تفکر انقلابی و تلاش با عزم و روحیه جهادی بوده؛ متذکر شد: دشمنان و بدخواهان برای ایجاد فاصله بین قشر جوان و تفکر و اندیشه های انقلابی و جهادی برنامه ریزی کرده اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار