تنها واحد توليدكننده شهرستان مهريز با توليد ماهانه تا 70 هزار سالامبور، عمده توليدات خود را به كشورهاي ايتاليا و پاكستان صادر مي‌كند.
کد خبر: ۶۷۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 20 October 2018

« نجيب الله محمدی» مدیر دامپزشکی مهریز در اين بارع گفت: شهرستان مهریز با 16 هزار راس دام سنگین و 70 هزار راس دام سبک و بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام استان، زمینه مساعدی را برای تولید چرم مهیا کرده است .

وي افزود: تنها واحد تولید کننده چرم شهرستان مهریز در دهستان بهادران، از بهترین تولیدکنندگان چرم استان یزد محسوب می‌شود و چرم تولیدی این واحد كه مشتاقان زيادي دارد، توسط کشور ایتالیا خریداري مي‌شود.

محمدي گفت: این واحد توليد چرم علاوه بر تامين مواد اوليه از داخل استان، روزانه دو هزار جلد پوست گوسفندی نيز از استان‌هایی مانند اصفهان، کرمان و فارس برای تهیه چرم وارد مي‌كند.

«محمد شیدایی» مدیر این واحد تولیدی نيز با اشاره به آغاز بكار اين واحد از سال63، افزود: ماهانه تا 700 هزار سالامبور در این کارگاه آماده صادرات می‌شود كه عمدتا به کشورهای ایتالیا و پاکستان صادر می‌شود .

وي با بيان اين كه چرم تولیدی در صنایع کیف، کفش، مبل و لباس کاربرد دارد، مشکلات واحد تولید چرم را انباشته شدن پشم تولیدی و نبود بازار مناسب برای خرید و فروش و مشکلات گمرکی برای صادرات سالامبور ذكر كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار