نویسنده و کارگردان نمایش:
نویسنده و کارگردان نمایش با بیان اینکه تئاتر یزد از سه سال پیش رونق گرفته است، گفت: این هنر هم اکنون نسبت به گذشته کمترین وابستگی را به دولت دارد.
کد خبر: ۶۷۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 20 October 2018

 سعید شهریار افزود: اکنون برهه بسیار مطلوبی برای تئاتر در یزد است، طوری که هر شب سه تا چهار نمایش متنوع در حال اجراست.
وی ادامه داد: یزد با داشتن 34 گروه نمایش ثبت شده، جزو 10 استان برتر کشور در این زمینه محسوب می شود.
این نویسنده و کارگردان نمایش با بیان اینکه بیش از 70 هزار دانشجو در یزد در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: اگر 10 درصد این تعداد دانشجو برای تماشای تئاتر جذب شوند هر تئاتر در یزد به مدت یک ماه تماشاگر خواهد داشت.
شهریار با ابراز خرسندی از همسو بودن دستگاه های مرتبط با تئاتر استان افزود: دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برهه کنونی تعامل مطلوبی برای کمک به ارتقای کیفیت تئاتر و استقبال از هنرهای نمایشی در استان دارند.
وی با بیان اینکه نهال تئاتر حرفه ای اکنون در یزد پاگرفته است، اضافه کرد: باید در برهه کنونی به سراغ تئاتر دانش آموزی به عنوان زیربنای تئاتر برویم و به این مهم بیش از پیش توجه کنیم.
شهریار درباره جدیدترین فعالیت هنری خود گفت: نمایش 90 دقیقه ای «خواب در تالار آینه» از چندی پیش هر شب ساعت 20 به مدت یک ماه در تالار هنر یزد در حال اجراست.
وی ادامه داد: این تئاتر داستان پیرمردی ثروتمند است که یکی از سه دخترش که به او دروغ نمی‌ گوید و صادق است را از ارث محروم می‌ کند و داستان حول محور زندگی 2 دختر دروغگو و پیرمرد ادامه می یابد.
سعید شهریار 45 ساله و دارای مدرک کارشناس ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس تهران است که فعالیت حرفه ای خود را سال 1372 با حضور در جشنواره تئاتر استانی آغاز کرد.
طغیان خدایان، «آهو، دختر شهر آفتاب»، روزگار رسوایی مرد عاشق، آرش، خودکشی احمقانه یک سرباز، افسون بر تخت نشستن ماکان تیره بخت، کیش مهر، طبیب اجباری، سعدآباد، رویای نیمه شب از جمله نمایش هایی است که این هنرمند روی صحنه برده است.
شهریار عضو هیات انتخاب آثار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد بود که روزهای 14 تا 16 شهریور 1397 با حضور هشت گروه نمایشی برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار