ريیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از راه‌اندازی 20 ایستگاه هوشمند دوچرخه‌ در بافت قدیم یزد تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 20 October 2018

«عباس ملازینلی» در آیین گرامیداشت و تجلیل از پیشکسوتان ورزش همگانی دوچرخه‌سواری در محل اين سازمان كه به مناسبت هفته تربيت بدني و ورزش و با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی، سران محلات یزد و پیشکسوتان ورزش دوچرخه‌سواری استان برگزار شد، در مورد اين خبر تصریح کرد: به دنبال عقد قرارداد بین شهرداری و یک سرمایه‌گذار داخلی، تا پایان سال جاری در بافت تاریخی شهر یزد تعداد 20 ایستگاه هوشمند دوچرخه‌سواری با ظرفیت ۶۰۰ دستگاه دوچرخه مجهز به GPS ایجاد می‌شود كه امیدواریم مورد استقبال شهروندان یزدی قرار گیرد.

وی افزود: این طرح علاوه بر افزایش کاربرد دوچرخه‌ در زندگی روزمره مردم، می‌تواند کمک شایانی به حفظ بافت تاریخی یزد و افزایش امنیت گردشگران داخلی و خارجی منجر شود و یزد را بیش از پیش به اصالت فرهنگی و ارزشمند خود که «شهر دوچرخه‌ها» بود نزدیک کند.

وي همچنين به نقش به سزاي دوچرخه‌سواری به عنوان حمل و نقل سبک در برون رفت از ترافیک شهری اشاره و آن را نیازمند توسعه دانست.

ريیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ضمن ابراز خرسندی از استقبال شهروندان یزدی از برگزاری همایش‌های متعدد دوچرخه‌سواری در پنجشنبه‌های یزد نيز اظهار كرد: این همایش‌ها هم‌اکنون به ایستگاه 120 خود رسیده است و این همت دست‌اندرکاران برگزاری این حرکت جمعی به ویژه پیشکسوتان دوچرخه‌سواری همگانی شایسته تقدیر است.

«مسعود شریعتی» مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی، ابراز امیدواري كرد كه در این هفته با توسعه ورزش همگانی به ویژه فراهم كردن بستر ورزشی معلولین و جانبازان بتوان زندگی شاد و سالمی را برای شهروندان فراهم كرد.

«محسن حرازی زاده» ريیس جمعیت هلال احمر استان هم با اعلام آمادگی امدادرسانان جمعیت هلال احمر استان جهت استقرار در همایش‌های دوچرخه سواری، عنوان کرد: آموزش امداد و نجات و کمک‌های اولیه نیاز ضروری جامعه است و این جمعیت آمادگی دارد تا در این همایش‌های ارزشمند، خدمات آموزشی متعددی پیرامون این مهم به شهروندان ارائه کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار