امام جمعه یزد تأکید کرد:
امام جمعه یزد با اشاره به این‌که صنعت پوشاک یک صنعت زودبازده و اشتغالزا است گفت: شهرک و صنایع کوچک پوشاک در کشور ایجاد شود.
کد خبر: ۶۶۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 20 October 2018

آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» درجریان دیدار با رییس کمیته امداد کشور با اشاره به این‌که خدمت به بندگان خدا از ثواب بسیار زیادی برخوردار است اظهار کرد: خوشبختانه در استان یزد کمیته امداد نسبت به رفع مشکلات نیازمندان اقدامات بسیار خوبی انجام داده و تا حد قابل توجهی رضایت مراجعه کنندگان را جلب کرده‌اند.

وی بر ضرورت توجه به خودکفایی افراد تحت پوشش کمیته امداد تاکید کرد و افزود: در این زمینه اقدامات گسترده‌ای انجام شده ولی همچنان باید تلاش زیادی صورت پذیرد تا زمینه خودکفایی و محرومیت‌زدایی از این قشر جامعه فراهم گردد.

امام جمعه یزد گفت: در ارتباط با حرکات فرهنگی و دینی هم باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد و بسته‌های فرهنگی وجود داشته باشد تا به افراد تحت پوشش و مراجعه کنندگان ارائه شود.

ناصری یزدی در ادامه بر ضرورت تشکیل کلاس‌های قرآنی و فرهنگی برای مددجویان تاکید و تصریح کرد: کمیته امداد تعداد قابل توجهی از افراد را تحت پوشش خود دارد و نباید مسائل فرهنگی و دینی این افراد با غفلت روبرو شود و حتما باید علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی، به فعالیت های فرهنگی و دینی برای آنها هم توجه صورت پذیرد.

وی با اشاره به این‌که سیستم آموزش و پرورش ما هنوز به سمت دین‌مداری دانش‌آموزان حرکت نکرده خاطرنشان کرد: در این زمینه با ضعف روبرو هستیم و سازمان‌های دیگر باید با فعالیت‌های خودشان این ضعف را جبران کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در ارتباط با بیکاری‌ها و مشکلاتی که وجود دارد راهکارهای فراگیری وجود دارد که می‌توان با توسل به آن، زمینه اشتغال‌زایی افراد زیادی را فراهم کرد.

وی یکی از صنایع زودبازده در عرصه اقتصاد و تولید کشور را پوشاک دانست و عنوان کرد: با توجه به جمعیت کشور در سال صدها میلیون قطعه لباس نیاز است که هزینه بسیاری هم توسط مردم برای آن پرداخت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه توجه به این صنعت به مانند دیگر صنایع نیاز به سرمایه و تکنولوژی خاصی ندارد خاطرنشان کرد: می‌توان به وسیله ایجاد شهرک‌های پوشاک در جامعه زمینه اشتغال‌زایی افراد بسیاری در جامعه را فراهم آورد.

ناصری یزدی عنوان کرد: برای تامین پارچه مورد نیاز این حجم تولید ممکن است در ابتدا نیاز به واردات داشته باشیم اما پس از مدتی می‌توانیم با سرمایه حاصله از این اقدام، زمینه تولید پارچه مورد نیاز کشور را هم فراهم کنیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: کمیته امداد می‌تواند در این زمینه ورود کرده و به ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک پوشاک بپردازد و به این ترتیب هم تولید کشور را تقویت کند و هم تعداد زیادی از نیازمندان و افراد بیکار جامعه را به یک درآمد پایدار برسانند.

وی در پایان با انتقاد از برخی فعالان اقتصادی که تمام نگاهشان به کشورهای خارجی است خاطرنشان کرد: زمانی که یک صنعت با مشکل در تامین مواد اولیه مواجه می‌شود می‌تواند با کمی تلاش و پشتکار زمینه تامین مایتحتاج مورد نیاز خود را فراهم کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار