امام‌جمعه ابرکوه:
امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به برکات پیاده‌روی اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین جهان را مبهوت عظمت پیروان مکتب عاشورا کرده است.
کد خبر: ۶۶۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 20 October 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابرکوه با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی، اظهار کرد: تفاله‌های پس‌مانده از حزب بعث با توطئه‌های آمریکا می‌خواستند با پهن کردن بستر فتنه در بصره مانع حضور زائرین ایرانی در عتبات شوند.

حسینی ادامه داد: مردم آگاه بصره به سرعت بساط این فتنه را جمع کردند و انشاالله شاهد حضور چشمگیر زائرین عاشق و دل‌سوخته از ایران اسلامی در کربلای معلا خواهیم بود؛ چرا که این حماسه می‌تواند حلقه اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی حضرت حجت (عج) باشد.

وی ابراز کرد: راهپیمایی اربعین پیوند دهنده قومیت‌ها، ملیت‌ها، نژادها و مذاهب مختلف در جهان اسلام است که خنثی‌کننده طرح آمریکایی صهیونیستی اسلام هراسی، شیعه هراسی و یا ایران هراسی است. امروز سنت پیاده‌روی زیارت اربعین به خلق پدیده‌ای نو مبدل شده و جهان را مبهوت ابهت و عظمت پیروان مکتب عاشورا کرده است.

امام‌جمعه ابرکوه نقشه آمریکا را سوار شدن بر ضعف‌ها در ساختار اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: هرچند تحریم و تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران امری نوظهور نیست ولیکن به خاطر همسویی سود جویان داخلی، حباب کاذب قیمت‌ها درست‌شده و مردم خصوصاً نیازمندان را در تنگنا قرار داده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ابراز کرد: ما نمی‌دانیم که چرا تولیدات داخلی همچون خودرو ملی باید به سه برابر قیمت تمام شده عرضه شود و در این میان منافع چه کسانی تأمین می‌شود که در برابر این آشفته‌بازار مماشات می‌کنند؟

حسینی با اشاره به اینکه دشمن نمی‌تواند 40 سالگی انقلاب را به کام ملت ایران تلخ کند، تصریح کرد: به کوری چشم نصارای آمریکایی، یهود اسرائیلی و ارتجاع عربی، رهبری معظم انقلاب پس از ارائه سند چشم‌انداز 20 ساله در تاریخ 20/9/82 امروز سند تحقق جامع الگوی اسلامی پیشرفت و تمدن نوین اسلامی در افق 50‌ساله کشور را ارائه داده‌اند.

وی اضافه کرد: تمام دنیا به‌سادگی با مرگ جنجال‌برانگیز خاشقچی به ماهیت رژیم خون‌خوار سعودی پی برد که چگونه کنسولگری این کشور در ترکیه، به سلّاخ خانه تبدیل شده است. آمریکای ترامپ و اتحادیه اروپا این جنایت را محکوم نکرده‌اند زیرا هنوز زود است که این گاو شیرده را بکشند.

خطیب جمعه ابرکوه در ادامه به سالروز شهادت عمّار یاسر اشاره کرد و گفت: خبرگان با بصیرت باید در مبارزه با جنگ روانی دشمن سیره عمّار را در سرلوحه کار خود قرار داده و عمار گونه حامی ولی امر مسلمین باشند.

حسینی در پایان ضمن تبریک هفته تربیت‌بدنی و قدردانی از تلاش‌های انجام شده در این حوزه، تصریح کرد: ظرفیت جوانان ابرکوه قطعاً بیش از وضع موجود است و لازم است اداره کل ورزش و جوانان استان عنایت و همیاری مناسب‌تری برای شهرستان با این سابقه روشن داشته و برای شهرستان‌های دوردست بیشتر وقت بگذارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار