امام جمعه مهریز تدوین سند جامع 50 ساله الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را پاسخ دندان‌شکن به دشمنان و پیام اقتدار نظام دانست.
کد خبر: ۶۶۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 20 October 2018

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهریز، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت پرهیزگاری و تقوای الهی گفت: با ترس از خدا و رعایت تقوای الهی، کارها ارزش پیدا می‌کند و به سبب تقوای متقیان، خداوند اعمال پرهیزگاران را می‌پذیرد.

وی با اشاره به حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: حماسه باشکوه اربعین، نمایش قدرت جهان اسلام است و مسلمانان و آزادی خواهان ۴۰ کشور با حضور خود، بزرگ‌ترین محفل شیعیان و پیروان نهضت سرخ را در کربلای معلا برپا می‌کنند.

امام‌جمعه مهریز افزود: این حرکت معنوی بزرگ، دشمنان را بر آن داشته است تا به هر وسیله به اعتقادات و باورهای پاک و مذهبی مسلمانان و شیعیان ضربه وارد کنند و با اختلاف‌افکنی بین مسلمانان و مورد هدف قرار دادن اخوت و برادری ایرانی‌ها و عراقی‌ها به اهداف شوم خود دست یابند.

محی‌الدینی در ادامه ضمن توصیه‌هایی به افرادی که عازم راهپیمایی اربعین هستند هشدار داد: شیعیان ایران، سفیر نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید در این سفر مراقب سخنان و رفتار خود باشند. حجاب زهرایی و غیرت و مردانگی را رعایت کنند و از افتادگان و دردمندان دستگیری کرده و با انس و دوستی با برادران عراقی، راه هرگونه سوءاستفاده و تفرقه‌افکنی را بر دشمنان و وهابیان ببندند.

امام‌جمعه مهریز همچنین پیاده‌روی اربعین را حرکتی علیه ظلم و بی‌عدالتی دانست و تأکید کرد: حضور در این حماسه، نماد استکبارستیزی، کرامت و برادری است و باید شیعیان در این سفر که موردتوجه مردم جهان است، عزت حسینی و فرهنگ عاشورایی را به نمایش بگذارند و از تشریفات، اسراف و چشم و هم‌چشمی دوری کنند.

وی تدوین سند جامع ۵۰ ساله الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را پیام اقتدار نظام دانست و خاطرنشان کرد: درحالی‌که رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان نظام جمهوری اسلامی نقشه می‌کشد، طرح این الگو، پاسخ دندان‌شکنی به یاوه‌گویی‌های دشمنان داخلی و خارجی و پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی است برای کسانی که می‌خواهند بگویند نظام به بن‌بست رسیده است.

محی‌الدینی ضمن گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان عنوان کرد: فقر فرهنگی از فقر اقتصادی خطرناک‌تر است و درحالی‌که دشمنان برای تهاجم فرهنگی سرمایه‌گذاری‌های کلان می‌کنند، باید اولیاء دانش آموزان و نیز مربیان و آموزش‌وپرورش به امر آموزش و تربیت توجه بیشتری نشان دهند و شایسته است خیرین نیز نذورات و سرمایه خود را به‌عنوان باقیات‌الصالحات در امر فرهنگ و تربیت آینده‌سازان این مملکت به‌کارگیرند.

خطیب نماز جمعه مهریز همچنین ربوده شدن ۱۴ نفر از مرزبانان کشور در مرز میرجاوه را محکوم کرد و گفت: دشمنان، این اقدام را در ادامه جنایت اهواز انجام دادند تا کشور ما را بی‌ثبات و ناامن جلوه دهند و ضرورت دارد مسئولان امنیتی و مسئولان کشور پاکستان نسبت به کاهش این مسائل در مرزها حساسیت بیشتری نشان دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار