مدیر تعاون روستایی استان یزد:
یزد ـ مدیر تعاون روستایی استان یزد با اشاره به مشکلاتی که در زمینه معافیت مالیاتی تعاونی‌های روستایی وجود دارد، گفت: این قوانین نیازمند بازنگری است.
کد خبر: ۶۶۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 18 October 2018

علی جهازی در نشست مشترک رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با نماینده مردم تفت و میبد در مجلس اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر دارای ۱۰۲ شرکت تعاونی و اتحادیه فراگیر است و بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی، سرمایه گذاری انجام شده در این تعاونی‌ها را ۱۶۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده در شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان یزد، این تشکل‌ها هم‌اکنون از وجود ۲۶ واحد صنایع تولیدی، تبدیلی، تکمیلی و فرآوری، ۹ باب بازارچه و مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، ۶۰ فروشگاه مصرف، ۱۱۵ فروشندگی مواد سوختی و سه جایگاه پمپ بنزین سکودار، دو شرکت حمل و نقل درون شبکه ای و ۷۸ انبار چند منظوره با ظرفیتی بالغ بر ۴۷ هزار تن در سطح استان برخوردار هستند.

جهازی با اشاره به مشکلات تعاونی‌های روستایی در زمینه معافیت‌های مالیاتی بیان کرد: راهکارهای اجرایی رفع چالش‌های موجود در زمینه استفاده تعاونی‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی از معافیت مالیاتی ماده ۸۱ و ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم و بخش تعاون در دست بررسی است.

وی، ارتقاء نمایندگی تعاون روستایی شهرستان میبد به اداره شهرستان، اصلاح چارت سازمانی به خصوص چارت‌های استانی، توانمندسازی شبکه تعاونی ها و تشکل های تحت نظارت، ردیف تسهیلاتی تکلیفی جاری، کمبود نیروی انسانی توانمند و با انگیزه در سطح مدیریت استان یزد و به خصوص مدیریت های شهرستانی، کمبود و فرسوده بودن ساختمان های اداری و امکانات مدیریت های استانی و شهرستانی و ... را از مشکلاتی برشمرد که تعاون روستایی استان یزد با آن دست به گریبان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار