مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور:
یزد ـ مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با اشاره به تعاون این سازمان با کشاورزان و روستانشینان گفت: به طور قطع حذف این سازمان، لطمه‌ای جدی برای کشاورزان و روستانشینان خواهد بود.
کد خبر: ۶۶۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 18 October 2018

حسن شیرزاد در نشست مشترک با مسئولان تعاون روستایی استان یزد و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر، مهم‌ترین چالش امروز بخش کشاورزی از منظر سیاستگذاری، طراحی یک نظام الگویی جامع و فراگیر است که بتواند تکثر و تنوع فعالیت‌های مدرن در بخش کشاورزی را تضمین کند.

وی افزود: از این منظر تنها سازمان تعاون روستایی با بیش از نیم قرن حیات خود از چنان توان، ارتباط و اعتمادی برخوردار شده که با تعاملی که با کشاورزان و روستائیان در قالب یک سیاست و سنت هماهنگ درون بخشی دارد، می تواند در این راستا اقدام کند.

شیرزاد خاطرنشان کرد: بر این اساس، حذف سازمان مرکزی تعاون روستایی و قطع روابط این سازمان با کشاورزان و روستایی و به هم خوردن سنت‌های جاری، به طور قطع موجب بروز مشکلات بسیاری برای بخش کشاورزی و کاهش سرمایه اجتماعی در جامعه روستایی خواهد شد.

شیرزاد بیان کرد: به طور قطع صدمات این امر به طور مستقیم متوجه کشاورزان و روستاییان کشور خواهد بود و این مسئله موجب کاهش تولیدات بخش کشاورزی شده و در مجموع ضایعه ای برای کشور محسوب خواهد شد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط سازمان و شبکه تعاون روستایی در منطقه اظهار داشت: با توجه به حضور شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی در اقصی نقاط منطقه و نقش موثر سازمان تعاون روستایی در هدایت، حمایت و نظارت این شبکه عظیم مردمی، باید ضمن توجه ویژه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه و شبکه تعاونی‌ها، با همکاری و تعامل کارآمد در راستای رفع مشکلات روستانشینان و کشاورزان و توسعه هرچه بیشتر روستاها تلاش کنیم.

در این نشست، درخواست مشترک امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم شهرستان میبد در مجلس شورای اسلامی و مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد مبنی بر ارتقاء نمایندگی تعاون روستایی شهرستان میبد به اداره شهرستان مطرح شد که موافقت مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اعلام و دستور پیگیری صادر شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار