سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد:
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه نگاه ما حذف موتورسیکلت نیست؛ اما باید در این زمینه مدیریت صورت گیرد، از تردد موتورسیکلت‌ها در مسیرهای دوچرخه‌سواری انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۶۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 18 October 2018

محسن عباسی‌هرفته با اشاره به اهمیت بحث حوزه ترافیک و حمل‌ونقل در استان یزد، گفت: درواقع یکی از اولویت‌های ما در شورای شهر یزد حوزه ترافیک و حمل‌ونقل است؛ چراکه تمام تلاش ما این است در این حوزه بهتر و بیشتر خدمت‌رسانی کرده و مسائل در این حوزه مرتفع شود.

وی افزود: درواقع تغییر ذائقه‌های ترافیکی نیاز به حمایت ویژه پلیس راهور دارد، چراکه در همه دنیا اعمال قانون موضوعیت دارد و در مدیریت ترافیک، بخش جدی را به اعمال قانون اختصاص می‌دهند؛ چنانچه ما شاهد هستیم که در خیابان‌هایی که پیاده‌رو هستند در صورت حضور پلیس راهور، مسئله عبور و مرور سواره در این مکان‌ها سلب می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به نقش تأثیرگذار پلیس در فرهنگ‌سازی ترافیکی، اظهار داشت: درواقع خوشبختانه با فرهنگ‌سازی مطلوب در حال حاضر مردم در موضوع کمربند، اتوماتیک‌وار به این مهم می‌پردازند.

عباسی‌هرفته تأکید کرد: در بحث تغییر پروفیل بعضی از خیابان‌ها، خوشبختانه پلیس راهور در این راستا همراهی کامل دارد؛ اما انتظار این است که این همراهی در راستای تغییر این پروفیل‌ها بیشتر شود تا شهر به سمت حمل‌ونقل عمومی بیشتر حرکت کند و پیاده‌محوری در بین مردم نهادینه شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ایجاد موانع یکی از ابرازهای فرهنگ‌سازی است؛ البته نبایستی اجازه داد تا سایر حوزه‌های فرهنگ‌سازی مغفول بمانند، خاطرنشان کرد: انتظار این است که ایده‌های نو در دنیا در حوزه فرهنگی رصد شوند و فرهنگ‌سازی شوند؛ چراکه این تجربه‌ها در شهر فرهنگی یزد قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه در موضوع موتورسیکلت‌سوارها نبایستی منفعل عمل کرد، ابراز داشت: اگر تمرکز و مدیریت شهری در راستای این موضوع متمرکز شود، این بحث دیگر جای نگرانی ندارد؛ لذا نگاه ما حذف موتورسیکلت نیست؛ بلکه نگاهمان مدیریت حرکت موتورسیکلت در شهر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در پایان، حضور موتورسیکلت‌ها در مسیر دوچرخه‌سواری را یک معضل اساسی عنوان کرد و ابراز داشت: انتظار این است که کمسیون شهر هوشمند یزد راهکارهایی هوشمندانه‌ای را در زمینه جلوگیری از موتورسیکلت‌ها در این مسیر بیندیشند؛ هرچند ما قائل به این موضوع هستیم که بهترین راهکار هوشمندانه در این راستا، فرهنگ‌سازی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار