مدیر ایمنی ترافیک شهرداری یزد مطرح کرد
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: افزایش دوربین‌های نظارتی را بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد ریال در یزد خواهیم داشت.
کد خبر: ۶۶۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵ 18 October 2018

حمید دهقان‌بنادکی در صد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر یزد، گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر با ۳۵ اصلاح هندسی معابر، شاهد کاهش ۱۲ درصدی تصادف منجر به فوتی در یزد هستیم که این موضوع بسی جای افتخار و تقدیر دارد.

وی افزود: طرح نرده‌گذاری تقاطع شهدای شهر یزد مورد تائید معاونت شهرسازی قرار گرفته و در حال ساخت است که امیدواریم ظرف مدت ۲۰ روز آینده عملیات نصب نرده‌گذاری برای جداسازی سواره‌رو از پیاده‌رو انجام گیرد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از هوشمندسازی تقاطع سید حسن نصرالله شهر یزد طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و اظهار داشت: در صورت این اتفاق، ارتباط ما با مرکز کنترل ترافیک برقرار خواهد شد که میزان زمان‌دهی چراغ‌ها به‌صورت هوشمند و با شمارش ترافیک انجام خواهد گرفت.

دهقان‌بنادکی بیان داشت: درواقع بازگرداندن ثانیه‌شمارهای سبز به تقاطع‌ها با توجه به افزایش شدت تصادفات در محل تقاطعات در سطح کشور هنوز در هاله‌ای از ابهام است؛ اما ثانیه‌شمارهای قرمز بایستی در دستور کار قرار گیرد و ما بنا داریم که هر تقاطعی که ساماندهی می‌شود، ثانیه‌شمار آن نیز برگردد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه درصددیم تا تمامی ۲۵ تقاطع شهر یزد تا انتهای سال در راستای خطوط عابر پیاده، چراغ‌های عابر پیاده و ساماندهی پایه‌های چراغ‌های آن‌ها مورد ساماندهی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: ماده ۲۳ قانون جرائم دغدغه تمام شهرهای کشور است و اخیراً جلسه‌ای در وزارت کشور در این راستا برگزار شد و میزان تخصیص بودجه جرائم به تمام شهرهای کشور کمتر ۱۵ درصد بوده است که این آماری نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه حوزه ترافیک در سال جاری اعتباری در حدود ۱۰ میلیارد تومان داشته است، عنوان کرد: انتظار این است که پلیس راهور استان در راستای موضوع ارسال پیامک برای بازدارندگی هر چه بیشتر جرائم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد؛ چراکه در این صورت است که جرائم ترافیکی در شهر بیش از بیش کاهش می‌یابد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در پایان با اشاره به اینکه افزایش دوربین‌های نظارتی در دستور کار این حوزه قرار دارد، ابراز داشت: برای ارتقای ایمنی و امنیت در سطح شهر، افزایش دوربین‌های نظارتی را بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد ریال خواهیم داشت؛ همچنین انتظار این است که در شناسایی سرعت‌گیرهای غیرضروری نیز اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار