رییس پلیس فتای یزد:
رییس پلیس فتا استان یزد با بیان این‌که حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام اول بر عهده خود کاربران است، گفت: متاسفانه عدم رعایت موارد ساده ایمنی مثل رمزگذاری گوشی و فایل‌های ذخیره شده راه را برای سرقت اطلاعات حریم خصوصی باز می‌کند.
کد خبر: ۶۶۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ 17 October 2018

سرهنگ«مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پی شکایت خانمی، با ارائه مرجوعه قضایی و حضور در این یگان اظهار نمود، فردی از همکاران بنده در شبکه‌‌ اجتماعی تلگرام ایجاد مزاحمت نموده و با توجه به این‌که یک‌سری اطلاعات از من در اختیار دارد اقدام به تهدید و اخاذی از بنده را نموده که به همین منظور تقاضای رسیدگی به این موضوع را دارم .

وی افزود: در پی بررسی شبکه‌های اجتماعی و اظهارات شاکیه مشخص گردید، با توجه به هم اتاق بودن وی با متهم در محیط اداری، متهم به صورت نامحسوس و بدون اطلاع شاکیه اقدام به دسترسی غیر مجاز به تلگرام وی نموده و با در اختیار گرفتن اطلاعات و عکس‌های شخصی خانم همکار با هدف رسیدن به اهداف شوم خود، اقدام به تهدید و اخاذی نموده است .

رییس پلیس فتای استان یزد گفت: در پی بررسی پرونده، متهم توسط کارشناسان پلیس فتا استان حسب دستور مقام محترم قضایی به این پلیس احضار گردید که وی پس از حضور در این پلیس و مشاهده ادله موجود به بزه انتسابی اقرار نمود و اظهار کرد با توجه به این‌که هم اتاقی شاکیه بوده و به دلیل صمیمیت‌های بی مورد در فضای کاری و درد دل‌های شخصی در فرصتی مناسب که شاکیه در اتاق کار حضور نداشته با دسترسی غیر مجاز به تلگرم شاکیه و سو استفاده از محتوای شخصی وی اقدام به تهدید و اخاذی نموده است .

رئیس پلیس فتا استان یزد اظهار کرد: چنانچه کاربران با ورود به قسمت تنظیمات و حریم خصوصی شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده خود، رمز دوم تعریف نمایند، افراد سودجو دیگر قادر به دسترسی غیر مجاز به شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده کاربران نخواهند بود و دقت داشته باشند که تحت هیچ شرایطی نباید کد یا رمزی را برای کسی ارسال و یا در اختیار وی قرار دهند.

این مقام مسئول گفت: خانم‌ها و دختران جوان نباید در فضای مجازی و حقیقی اقدام به بازگو نمودن اطلاعات و درد دل‌های شخصی بپردازند چرا که همین روابط و ابراز احساسات مسبب بروز مشکلاتی از قبیل سوء استفاده افراد سودجو و کلاهبردار می‌گردد .

وی افزود: کاربران شبکه‌های مجازی توجه داشته باشند که پروفایل‌ها و پست‌هایی که در قالب عکس و نوشته در شبکه‌های مجازی بارگزاری می‌نمایند خود معرف شخصیت‌های درونی و بیرونی کاربران بوده و در خیلی از موارد و پرونده‌های موجود در پلیس فتا افراد کلاهبردار با بررسی پروفایل و پست‌های کاربران طعمه خود برای رسیدن به اهداف شوم خود انتخاب و شناسایی می‌نمایند .

سرهنگ ابوطالبی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار