پرونده ثبت جهاني ميبد به عنوان «شهر جهاني زيلو» پنجم آبانماه مورد بررسي از سوي ارزیابان يونسكو قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۶۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 17 October 2018

«ویدا توحدی» مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در سفری يک روزه در شهرستان میبد، از روند فعالیت‌های زیلوبافی در شهرستان بازدید كرد و آنها را مورد ارزیابی قرار داد .

وی گفت: شهرستان میبد از دو سال پيش به عنوان شهر ملی زیلو ثبت شده اما پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در این شهرستان موجب شد تا مجاب به معرفي اين شهر به عنوان «شهرجهانی زیلو» به یونسکو شويم.

توحدی با اشاره به این پرونده ثبت جهاني ميبد به عنوان «شهر جهاني زيلو» پنجم آبانماه مورد بررسي از سوي ارزیابان بین‌المللی قرار می‌گیرد، بیان كرد: ثبت جهاني ميبد نیازمند عزم و اراده مسئولان، هنرمندان، صنعتگران و دست‌اندرکاران این منطقه است که بتوانند ارائه خوبی از فعالیت‌های هنری، کارگاه‌های تولیدی، مراکز آموزشی و عرضه و فروش محصولات ارزشمند خود به اين داوران و ارزيابان داشته باشند .

مشاور معاون صنایع دستی كشور خاطرنشان كرد: با توجه به شاخص‌های بین‌المللی، بافت و كيفيت خوب زیلوی میبد، قدمت آن، نقش و طراحي بسیار خوب آن در رتبه‌ي بالایی بسر می‌برد و از طرفی مصرف آن در مساجد، اماکن مذهبی، منازل، رستوران‌ها و مناطق بوم گردی می تواند این هنر صنعت را مورد وثوق ارزیابان بین‌المللی دهد.

توحدي با بيان اين كه بخشی از معیشت مردم این منطقه به زیلو و بافت آن گره خورده است، ابراز اميدواري كردذ كه به زودی این هنر صنعت ارزشمند به نام شهرستان میبد در یونسکو به ثبت رسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار