ريیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اشاره به كاهش زمان ثبت شکایات از طریق دفاتر خدمات الکترویک قضایی استان به كمتر از 30 دقيقه، گفت: بالاترین نیاز و درخواست مردم، سهولت و دسترسی آسان به خدمات و سرعت بیشتر در تشریفات اداری است .
کد خبر: ۶۶۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 17 October 2018

«حجت اسدی» در جلسه شورای قضایی استان یزد، افزود: مردمی که به ما مراجعه می‌کنند، مُحق هستند که خدمات را با بهترین کیفیت و سریعترین روش و آسانترین شکل آن دریافت كنند.

وی تصریح کرد: می توان در سایه همکاری و تعامل بین دستگاهی از بسیاری از تردد های بین ادارات مردم کاست و اخذ خدمات برای مراجعین را با صرف جویی بسیار در وقت و هزینه همراه کرد .

این مقام قضایی یادآور شد: امروز بسیاری از امور مرتبط با ثبت شکایات با صرف وقت کمتر از 30 دقیقه از طریق دفاتر خدمات الکترویک قضایی قابل انجام است که در گذشته این فرایند در زمانی حدود 4 تا 5 ساعت در شلوغی ساختمان‌های دستگاه قضایی انجام می‌شد .

وی گفت: برخی از برون سپاری‌های امور مرتبط با دستگاه قضایی، باعث شده تا مراجعه‌کننده در یک فضای فیزیکی بسیار مناسب با امکانات رفاهی بسیار خوب حضور یابد و در کنار دریافت مشاوره رایگان حقوقی، امور خود را پیگیری كند.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان تلاش در به حداقل رساندن حضور مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی را هدفی ارزشمند در جهت رفاه حال مردم ذکر و بيان کرد: باید با استفاده از زیرساخت‌های فن‌آوری و برون‌سپاری برخی از وظایف دستگاه قضایی به بخش خصوصی، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا ارباب رجوع دادگستری فقط در موارد خاص اجتناب ناپذیر در دادگستری حضور یابد .

وی تلاش برای رفاه مردم و آرامش و آسایش جامعه را تلاشی مقدس و متعالی دانست و ابراز كرد: برای حذف برخی از ارجاعات فیزیکی مراجعین به ادارات و نهاد های مختلف ضمن ایجاد زیر ساخت های فنی و کاربردی در دادگستری در مواردی حتی بیش از 70 مرتبه نامه‌نگاری و پیگیری تا حصول نتیجه صورت گرفته است .

اسدی در پايان تأکید کرد: بسیاری از امور را می‌توان با تعامل و همراهی بین بخشی و بین دستگاهی برای مردم چندین برابر آسانتر و ارزانتر کرد اگر نگاه به این مسئله از کش و قوس های اداری خارج و به عملیاتی شدن برسد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار