معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد اعلام كرد: يزد در جذب تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغال‌زایی نیازمندان و مددجویان تحت حمایت اين نهاد در پنج‌ماهه نخست امسال، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد .
کد خبر: ۶۶۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 16 October 2018

«امیر زین‌العابدین قمی» با بیان این که بانک‌های عامل در استان یزد همکاری مناسبی در ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان تحت حمایت دارند، گفت: استان یزد رتبه دوم کشور در جذب تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغال‌زایی نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را طی پنج‌ماهه نخست سال 97 به خود اختصاص داد .

وی با اشاره به تلاش کمیته امداد برای تعامل با بانک‌های عامل، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با جذب سهمیه تخصیصی برای اشتغال نیازمندان، بیان کرد: طی شش‌ماهه نخست امسال 11 میلیارد و 286 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به 518 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شد، این در حالی است که 60 درصد این تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و 40 درصد از محل تسهیلات صندوق امداد ولایت کمیته امداد اعطاشده است .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان این که مبلغ وام اعطایی به مددجویان تحت حمایت بستگی به نوع اشتغال ایجادشده دارد، افزود: تسهیلات اعطایی در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی تا سقف 35 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود .

وی ادامه داد: 337 مورد وام اعطایی به مبلغ هفت میلیارد و 300 میلیون تومان طی نیمه نخست سال 97 در زمینه خودکفایی، 148 مورد به مبلغ یک میلیارد و 64 میلیون تومان توان افزایی و 33 مورد به مبلغ 145 میلیون تومان در زمینه کارانگیزی بوده است، در همین مدت دو میلیارد و 777 میلیون تومان نیز به عنوان وام مجدد برای توسعه طرح‌های اشتغال به متقاضیان پرداخت شد .

قمی در مورد نوع مشاغل ایجاد شده در طی شش‌ماهه نخست امسال، گفت: 223 طرح در مشاغل خدماتی، 137 مورد دام‌پروری، 62 مورد صنایع‌دستی، 50 مورد فعالیت‌های صنعتی و معدنی و 46 مورد کشاورزی ایجادشده است .

بنا به اين گزارش، ۲۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان وام اشتغال طی سال گذشته به هزار و ۳۷۷ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و صندوق امداد ولایت کمیته امداد پرداخت شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار