پدر طب اسلامی ‌با بیان اینکه برخی‌ها نسبت به راه‌اندازی طب اسلامی مخالفت جدی دارند، گفت: ‌دلیل این افراد برای مخالفت با طب اسلامی که از آموزه‌های دینی نشئت گرفته است چیست؟
کد خبر: ۶۶۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 16 October 2018

حجت‌الاسلام عباس تبریزیان در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه متأسفانه در این سال‌ها محصولات تراریخته بسیاری در کشور وارد شده و مردم هم بدون آگاهی از مشکلات از آن استفاده می‌کنند اظهار داشت: همچنین در این زمینه بسیاری از کشاورزان داخلی بدون اینکه از محصولات و مضرات آن باخبر باشند نسبت به خرید و تولید محصول اقدام می‌کنند.

پدر طب اسلامی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کشاورزان از خرید محصولات تراریخته بی‌خبر‌ند لازم است که آموزش و آگاهی به آنان داده شود تا آنها نیز با آگاهی قبلی نسبت به خرید اجناس خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی کشوری چهارفصل و دارای امکانات بسیار زیاد پزشکی و غیره است تصریح کرد: اگر این امکاناتی که در کشور وجود داشت و با برنامه‌ریزی هدایت می‌شد و در اختیار مردم قرار می‌گرفت امروزه شاهد بیماری‌های مختلف در کشور نبودیم.

تبریزیان خاطرنشان کرد: امروزه که طب اسلامی قصد نمایان کردن بسیاری از مشکلات و مضرات مواد غذایی را برای مردم دارد، برخی در کشور نسبت به آن جبهه‌گیری کرده و اصل آن را زیر سؤال می‌برند.

محقق و مدرس طب اسلامی با ابراز اینکه حوزه علمیه می‌تواند یکی از حامیان طب اسلامی در کشور باشد تأکید کرد: روحانیون و طلاب با حمایت خود از طب اسلامی می‌توانند مردم را نسبت به مواد مضر غذایی که امروزه به‌وفور در دسترسشان قرار گرفته آشنا و به‌نوعی از ایجاد بیماری‌های گوناگون در آنان جلوگیری کنند.

عده‌ای در مقابل اشاعه طب اسلامی در کشور ایستادگی می‌کنند

وی با اظهار اینکه امروزه در کشور طب سنتی، طب چینی و غیره رواج دارد اما نسبت به راه‌اندازی طب اسلامی مخالفت جدی صورت می‌گیرد تصریح کرد: بسیاری در کشور نسبت به راه‌اندازی طب اسلامی انتقاداتی وارد می‌کنند، و دلیل این افراد برای مخالفت با طب اسلامی که از آموزه‌های دینی نشئت گرفته است چیست؟

پدر طب اسلامی عنوان کرد: امروزه کشورهای بسیاری با ورود محصولات تراریخته مقابله و از محصولات ارگانیک استفاده می‌کنند و به این آگاهی رسیده‌اند که محصولات تراریخته جز نابودی چیز دیگری را دنبال نمی‌کند، اما در جمهوری اسلامی متأسفانه روزبه‌روز در حال افزایش است.

تبریزیان اظهار داشت: 40 کشور امروزه به هیچ عنوان از محصولات تراریخته استفاده نمی‌کنند و با آموزش‌هایی که به مردم کشورشان داده‌اند، آمار بیماری‌هایشان را کم کرده و نسبت به سلامت جامعه خود احساس مسئولیت می‌کنند که امیدواریم این نگاه در جمهوری اسلامی نیز تقویت شود.

سبک زندگی غربی‌ها در حال سوق به سبک اسلامی است

محقق و مدرس طب اسلامی در پایان با اشاره به اینکه سبک زندگی مردم تغییر کرده است یادآور شد: سبک زندگی ایرانی اسلامی به سبک غربی تغییر کرده و این در حالی است که غربی‌ها طی سال‌های گذشته سعی دارند که سبک زندگی اسلامی را در کشورهایشان پیاده کنند ولی ما در کشور هنوز به‌دنبال دانش سوخته شیمیایی هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار