فرمانده انتظامی استان یزد خواستار افزایش توجه به فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شد و گفت: بسیاری از تصادفات به دلیل یک اشتباه یا سهل‌انگاری بسیار کوچک رخ می‌دهد.
کد خبر: ۶۶۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 16 October 2018

سردار محمدرضا میرحیدری در همایش فرهنگ ترافیکی یزد با اشاره به اینکه تا زمانی که فرهنگ راهنمایی و رانندگی در کشور به صورت کامل اصلاح نشود نمی‌توان انتظار داشت که تصادفات هم حذف شود، اظهار داشت: لازم است که تمام دستگاه‌ها و رسانه‌ها نسبت به فرهنگ‌سازی در جامعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در زمینه راهنمایی و رانندگی اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که بتوان مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کرد و زمینه رساندن تخلفات و تصادفات به حداقل ممکن را فراهم کنیم، قطعا در بسیاری از حوزه‌ها از جمله درمان و خدمات بازتوانی هم هزینه‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه بسیاری از تصادفات به دلیل یک اشتباه یا سهل‌انگاری بسیار کوچک رخ می‌دهد، ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از موارد هم به ویژه در ارتباط با موتورسیکلت‌‌سواران دیده می‌شود که اجرای حرکات نمایشی حوادث بسیار تلخ و خونینی را رقم می‌زند.

میرحیدری ادامه داد: در صورتی که در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی جامعه توجه و اقدام عملی مناسبی صورت گیرد قطعا می‌توان انتظار داشت که حوادث هم به میزان بسیار چشمگیری کاهش پیدا کنند.

وی خواستار همکاری و همراهی مردم با نیروی انتظامی در کاهش حوادث رانندگی شد و گفت: زمانی که این موضوع به یک خواست همگانی تبدیل شود که با کاهش آمار تصادفات روبرو باشیم و در این راستا تلاش هم صورت گیرد، قطعا در بحث فرهنگ‌سازی موفق عمل کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان یزد به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگ‌سازی و پیشگیری از تصادفات در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده به گونه‌ای که آمار 28 هزار نفری کشته شدگان حوادث رانندگی در سال 84 با کاهش 47 درصدی در سال گذشته روبه‌رو بوده اما قطعا همچنان آمار تصادفات و کشته شدن مردم در این حوادث بالاست و باید بیشتر تلاش کرد.

میرحیدری با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی‌توان منکر نقش مردم در پایین آمدن حوادث ترافیکی شد گفت: تعداد خودروهای کشور هم از آن سال تا به الان سه برابر شده و اینکه با این افزایش تعداد خودروها آمار کشته شدگان حوادث تقریبا به نصف رسیده نشان دهنده همکاری مردمی بوده و قطعا باید این همکاری‌ها تا رسیدن تعداد تصادفات به حداقل ممکن ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار