مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در سال جاری با برنامه ۶۰ روزه خاموشی چاه‌های کشاورزی در استان ۷۵میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می‌شود.
کد خبر: ۶۶۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 16 October 2018

محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در نشست شورای حفاظت از منابع آب در بافق از افزایش برنامه خاموشی چاه‌های کشاورزی و صرفه جویی مصرف آب در سطح استان خبر داد و گفت : در سال گذشته با ۴۵روز برنامه خاموشی چاه‌های کشاورزی ۶۰ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد و در سال جاری نیز با ۶۰ روز خاموشی پیش بینی می‌شود ۷۵میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شود.

جوادیان زاده با بیان اینکه برنامه خاموشی در استان از آبان ماه جاری آغاز می‌شود گفت: باتوجه به اقلیم‌های متفاوت کشاورزی در مناطق مختلف استان، میزان خاموشی هر منطقه متفاوت است.

وی به منافع جانبی این طرح اشاره کرد و گفت : صرفه جویی در مصرف برق، شیرینی برخی چاه‌های کشاورزی، افزایش سطح آب زیر زمینی و آبدار شدن برخی قنوات خشک شده از منافع طرح خاموشی چاه‌های کشاورزی در استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: جلوگیری افت آب‌های زیر زمینی در دشت‌های استان از دیگر اقداماتی است که با اجرای طرح خاموشی رخ می‌دهد.

جوادیان زاده به مباحث مطرح شده در این نشست از سوی کشاورزان در بافق اشاره کرد و گفت: باتوجه به کیفیت پایین آب، زمین و آب شور این شهرستان ممکن است در صورت نبود آبیاری درخت به صورت مستمر امکان افزایش شوری آب برای درختان اتفاق بیافتد بنابرین برنامه خاموشی به کمک کشاورزان مشخص می‌شود که کمترین آسیب به درختان وارد شود.

وی افزود: در این رابطه مقرر شد نشستی با کارشناسان مربوطه و کشاورزان برگزار شود و تقویم خاموشی چاه‌های کشاورزی در بافق به نتیجه برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار