بیست و دومین حمله به خط انتقالی آب به یزد/یزد دوباره بی آب شد!
یکی از حوضچه های خط انتقال آب یزد از کوهرنگ، در شرق اصفهان توسط فرد یا افرادی با یک دستگاه لودر تخریب و سبب قطع موقت جریان آب شد.
کد خبر: ۶۶۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ 16 October 2018

به گزارش تابناک یزد، سید علیرضا کربلایی اکرمی  افزود: ساعت 17 دیروز /دوشنبه/ یکی از حوضچه های خط انتقال آب توسط عده ای ناشناس تخریب شد و آب فوران کرد ولی میزان خسارت مشخص نیست.
مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد گفت: در 13 مهرماه هم عده ای به حوضچه شماره 25 در محل تقاطع جاده ورزنه و خط انتقال آب یزد خسارت زده بودند و امروز این اتفاق در حوالی ایستگاه قارنه (منطقه بهارستان) دوباره تکرار شد.

تعرض دوباره اصفهانی ها به حوضچه آب انتقالی به یزد؛ این بار با لودر

مسئول روابط عمومی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه عده ای از روی ناآگاهی نسبت به تخریب خط لوله آب انتقالی به یزد اقدام می کنند، گفت: جریان آب انتقالی پس از اجرای عملیات بازسازی شیرهوای حوضچه، تا ساعتی دیگر وصل می شود.
تاکنون بیش از 20 بار به خط تأمین لوله آب شرب انتقالی یزد از کوهرنگ خسارت وارد شده که در نتیجه آن میلیاردها تومان زیان وارد شده است.
در پی این اتفاقات، هفته گذشته عده ای از هنرمندان یزد با اهدای خون در کنار زاینده رود اصفهان در پل خواجو ، به اصفهانی ها دست دوستی دادند تا فضای صلح و دوستی میان دو استان تقویت شود.
خبر دیگر اینکه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، اعلام کرد: 'محمود زمانی قمی' استاندار یزد بلافاصله پس از اطلاع از تعرض به خط انتقال آب، به صورت تلفنی با مقامات عالی کشور به رایزنی و گفتگو پرداخت و سپس به منظور رایزنی های بیشتر به تهران عزیمت کرد.
این روابط عمومی با بیان اینکه در حال حاضر جریان آب شرب به یزد قطع است از مردم شریف و نجیب استان خواست در مصرف آب صرفه جویی نمایند.
هم اکنون از 6 هزار و 733 منبع آبی استان یک میلیارد و 78 میلیون مترمکعب آب برداشت می‌ شود که 833 میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها، 163 میلیون مترمکعب از قنات و بقیه از چشمه‌ ها تامین می‌شود.
آب تجدید شونده منابع زیرزمینی یزد 827 میلیون مترمکعب و کسری مخزن حدود 300 میلیون مترمکعب است، به همین دلیل سالانه 50 سانتیمتر از سطح منابع آب‌های زیرزمینی کاسته می‌شود.
آب استحصالی از منابع آب شیرین استان در سال 1387،سه هزار و 166 لیتر در ثانیه بود که این عدد در سال 1395 به 2 هزار و 631 لیتر در ثانیه کاهش یافت.

گفتنی است به دنبال بیست و دومین تعرض به خط انتقال آب، استاندار یزد ضمن پیگیری موضوع از طریق مقامات عالی در وزارتخانه‌های نیرو و کشور، شب گذشته راهی تهران شد تا رایزنی‌های لازم را در این رابطه به عمل آورد. 
به گفته زمانی قمی استاندار یزد، در سال های اخیر، به طور متوسط 70 درصد آب شرب یزد از خارج استان و بقیه از منابع داخلی تامین شد که در مجموع حدود 57 میلیون متر مکعب حجم سالانه آب انتقالی به یزد است.
انتقال آب به یزد در سال 1368 در ابتدای شکل گیری دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مصوب و در مسیر کاملا قانونی انجام شد و هر نوع اخلال در آن، قانون شکنی محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
بدون شک مسئولان اصفهان اعم از نیروی انتظامی، فرمانداری ، استانداری و ... از روی عمد در خصوص حفاظت از لوله های انتقال آب کوتاهی می کنن و با شنیدن خبر حمله و قطع شدن آب انتقالی خوشحال هم می شوند ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار