نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد:
نماینده بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور در جلسه شورای سلامت شهرستان ابرکوه از کم‌کاری مسئولین بهداشت و درمان در پیگیری مصوبات جلسات و دستورات وزیر مربوطه، گلایه کرد و خواستار بهبود این روند شد.
کد خبر: ۶۶۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 16 October 2018

محمدرضا صباغیان در جلسه‌ای که با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی یزد و استاندار یزد پیرامون بررسی مشکلات بخش بهداشت و درمان ابرکوه، برگزار شده بود، گفت: هیچ امیدی به نتیجه این جلسه نیست و به سرنوشت 4 جلسه قبل دچار می‌شود که مصوباتش مسکوت و بدون پیگیری مانده است.

دستورات وزیر و مصوبات 2 سال قبل محقق نشده و هنوز به‌عنوان مشکل مطرح می‌شود

نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد در مجلس با بیان اینکه دورهم نشستن و درد و دل کردن باری از مشکلات مردم کم نمی‌کند، اظهار کرد: گزارش را که همیشه می‌توان ارائه کرد مهم این است که بررسی کنیم از تاریخ فلان مصوبه تاکنون چه میزان پیشرفت کار وجود داشته است.

صباغیان تصریح کرد: در جلسه 29 دی 95 نیز مصوب شده بود 5 پزشک متخصص در رشته‌های داخلی، جراحی، اطفال، بیهوشی، زنان، قلب، چشم و ارتوپدی هر کدام دو نفر به ابرکوه اختصاص یابد؛ اما امروز دیدیم که در ماه 65 نفر برای مراجعه به ارتوپد به یزد می‌روند. برای مردم مصیبت است که حداقل‌هایی هم که در قانون مشخص شده است، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مصوبات 2 سال قبل هنوز هم به‌عنوان مشکل مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس انتظار بیش‌ازحد ندارد و همگی از مشکلات مالی و اقتصادی مملکت آگاه هستیم؛ اما بخشی از مشکلات اقتصادی هم مربوط به چنین برنامه‌ریزی‌هایی است.

نماینده مردم ابرکوه در مجلس افزود: اگر امروز ظرفیت اردکان و میبد از نظر نیروی انسانی تکمیل شده و دیگر نیازی ندارد، ناشی از تبعیضی است که از جانب مدیران گذشته اعمال شده است.

یزد در حوزه بهداشت و درمان مقام اول را دارد ،نه استان یزد

صباغیان اضافه کرد: تأمین اعتبار جهت خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن از محل اعتبارات طرح تحول سلامت، تخصیص پزشکان متخصص در رشته‌های ارتوپد، چشم، مغز و اعصاب مورد نیاز بیمارستان خاتم‌الانبیاء، تأمین تجهیزات مورد نیاز خون‌گیری، درخواست ارائه گزارش از مسئول مربوطه پیرامون پیگیری تجهیز خون‌گیری، تجهیز و تأمین اعتبار بیمارستان خاتم‌الانبیا و ... از جمله دستوراتی بوده است که مستقیماً از وزیر بهداشت اخذ شده است.

نماینده بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور تأکید کرد: مصوبات جلسات قبل و دستور وزیر باید توسط مسئول مربوطه پیگیری و نتیجه آن گزارش شود تا هرجایی که مشکلی وجود داشت از طریق نماینده پیگیری شود. چنانچه انجام دستور میسر نیست باید از وزیر پرسید که چرا چنین دستوری داده است.

صباغیان با اشاره به حضور وزیر بهداشت در استان یزد و شهرستان خاتم ابراز کرد: وزیر مربوطه سه مرتبه خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: یزد رتبه اول را در بحث بهداشت و درمان دارد؛ اما استان یزد این‌چنین نیست.

وی در خاتمه اذعان کرد: حالا باید مسئله حضور پزشک متخصص در ابرکوه بررسی شود که اگر نیاز نیست که اصلاً مطرح نشود و اگر نیاز است، تعداد و زمان حضور پزشکان مشخص شود که ما تکلیف خود را بدانیم که در پاسخ مردم چه باید بگوییم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار