رييس بهزيستي ميبد:
رييس بهزيستي شهرستان ميبد با بيان اين كه نابینایان نیاز به ترحم ندارند، اشتغال‌زايي و مناسب‌سازی اماکن عمومی را مهمترین مشکلات روشندلان ذكر كرد.
کد خبر: ۶۶۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 16 October 2018

«سید محسن فلاح» ضمن گرامیداشت روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿد كه با شعار «رفع تبعیض، راهم را روشن می‌سازد»، در خصوص وضعیت روشندلان میبدی بیان كرد: 250 کم‌ بینا و نابینا در شهرستان میبد تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات توان‌بخشی و حمایتی این سازمان استفاده می‌کنند .

وی افزود: پرداخت کمک هزینه‌های خدمات توانبخشی، توان پزشکی، تحصیلی، پرستاری، معلولان نخاعی، ایاب و ذهاب معلولان، ویزیت در منزل و طرح مراقبین از خدمات مستمر بهزیستی در این حوزه است.

فلاح در مورد خدمات توان پزشکی اظهار كرد: در زمینه توان پزشکی خدماتی از قبیل فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی‌سنجی، گفتاردرمانی، پیگیری امور مربوط به مناسب‌سازی اماکن عمومی و غيره ارائه می‌شود .

وی با اشاره به این که یک کتابخانه در کتابخانه مرکزی شهرستان میبد مخصوص نابینایان وجود دارد، عنوان کرد: سطح سواد نابینایان در شهرستان میبد نسبتاً خوب است که در حال حاضر نابینایان از مقطع تحصیلی ابتدایی تا دکترا را تحت پوشش‌ داریم که چند نفر از آن‌ها در رشته ترتیل، حفظ و قرائت قرآن‌کریم نیز حائز رتبه برتر کشوری شده‌اند .

وی با تأکید بر این که عمده مسائل و مشکلات معلولان مسئله اشتغال و توانمندسازی و عدم باور کردن معلولان توسط آحاد جامعه است، اظهار كرد: متأسفانه بی‌توجهی یا کم‌‌توجهی ادارات، نهادها، کارخانه‌ها و شرکت‌ها در به‌ کارگیری آن‌ها مشکلات فراوانی را در جهت اشتغال آنان به وجود آورده و این مسئله آینده آن‌ها را به خطر انداخته است .

ريیس بهزیستی میبد خاطرنشان کرد: اشتغال و مناسب‌سازی اماکن عمومی مهمترین مشکلات روشندلان میبدی است.

فلاح با بیان این که معلولیت، محدودیت نیست، عنوان کرد: مسئولان این باور را داشته باشند که معلولان از جمله نابینایان نیاز به ترحم ندارند و در امر اشتغال این عزیزان همه مسئولین باید همکاری لازم را داشته باشند

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار