معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر ضرورت معرفی ظرفیت‌ها و ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین جهاد دانشگاهی و صنایع استان یزد تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 15 October 2018

محمدعلی طالبی در آیین افتتاح ساختمان ستادی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور نیاز به برخی فعالیت‌ها بیش از پیش احساس می‌شود اظهار داشت: توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان و تولید علم و فناوری یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه ما است.

وی با بیان اینکه امروزه دنیا بر مبنای فعالیت‌های دانش‌بنیان به توسعه دست پیدا کرده خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها با بهره‌گیری از ظرفیت فناوری‌های دانش‌بنیان به قدرت‌های بزرگ جهانی تبدیل شده‌اند و لازم است که ما هم بیش از پیش به این موضوع توجه داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به دستاوردهای بزرگ علمی که در کشور به وجود آمده اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با اقدامات بسیار خوبی که در حوزه تولید علم و فناوری انجام داده نقش بسیار مهمی در تحقق این دستاوردها ایفا کرده است.

طالبی اولویت کشور در مسائل اقتصادی را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: در شرایط فعلی کشور و با توجه به اهمیت تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به قبل برخوردار شده است.

وی نقش جهاد دانشگاهی در این عرصه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: در چنین شرایطی مجموعه‌هایی از جمله جهاد دانشگاهی نقش بسیار مهمی بردوش دارند چرا که این مجموعه‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای هستند و ما زمانی می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم که بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی اینچنینی بهره درستی بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه جهان در بحث صنعت هم امروزه به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت کرده گفت: یکی از ضعف‌هایی که در بحث صنعت در ایران وجود دارد ارتباط کم صنایع با دانشگاه‌ها و بالعکس هستند که باید برای رفع این مشکل تلاش بیشتری صورت پذیرد.

طالبی خاطرنشان کرد: مسئولان جهاد دانشگاهی باید زمینه‌ای فراهم کنند که این مجموعه و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای که در آن وجود دارد بیش از پیش به صنایع معرفی و زمینه ارتباط بیشتر این دو بخش مهم کشور با یکدیگر فراهم شود.

وی به افتتاح ساختمان ستادی جهاد دانشگاهی در استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه نیاز به چنین ساختمان ومحلی برای فعالیت داشت و الان باید استفاده بیشتری از ظرفیت‌های موجود این مجموعه برده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار