معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی یزد، تعداد معلولان استان را 50 هزار نفر بیان کرد و گفت: هشت هزار و 500 نفر از این تعداد معادل 17 درصد را معلولان نابینا و کم بینا تشکیل می دهند.
کد خبر: ۶۶۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 15 October 2018

 محمد حسین غنیمت به مناسبت روز جهانی نابینایان (23 مهرماه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم در کشور 11 درصد است که نشان می دهد آمار افراد نابینا و کم بینا در این استان بیشتر از میانگین کشوری است.
وی علت بالا بودن تعداد افراد مبتلا به معلولیت نابینایی و کم بینایی در استان را به بیماریها، دیابت، فشارخون و عفونی و ازدواج های همخون بیان کرد و اظهار داشت: همچنین عوامل ژنتیکی و مادرزای هم در این معلولیت دخیل هستند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی یزد افزود: از مجموع هشت هزار و 500 معلول نابینا و کم بینا در استان چهار هزار و 300نفر انها در سازمان بهزیستی دارای پرونده هستند و از خدمات این سازمان بطور مستقیم بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه بقیه به صورت غیر مستقیم از خدمات سازمان بهزیستی برخوردار می شوند، ارائه کمک هزینه درمان، تحصیل، تامین وسایل توانبخشی و حرفه آموزی را از جمله خدمات سازمان متبوع خود به این افراد بیان کرد.
وی با بیان اینکه از مجموع روشندلان استان، یک چهارم آنها نابینای مطلق هستند اظهار داشت: یک مرکز روزانه خانواده و کودک کم بینا و نابینا در استان وجود دارد که در این مراکز به کودکان نابینا و کم بینا خدمات آموزشی و توان بخشی ارائه می دهد.
غنیمت با بیان اینکه 60 درصد علل نابینایی قابل درمان و 80 در صد آنها قابل پیشگیری است تصریح کرد: هزینه بزرگ کردن یک فرزند نابینا چهار برابر فرد بینا است.
وی دوران طلایی درمان نابینایی را سه تا 6 سال بیان کرد.
25 هزار و 200 معلول در استان از خدمات بهزیستی به صورت مستقیم بهره مند هستند.
شعار روز جهانی نابینان (عصای سفید) 'رفع تبعیض، راهم را روشن می سازد' اعلام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار