یزد - ایرنا - در آستانه برگزاری پیاده روی اربعین حسینی، پلیس یزد توصیه هایی خطاب به زائران برای رعایت دقیق مقررات و هوشیاری لازم در انجام هرچه بهتر برنامه های مذهبی ارائه کرد.
کد خبر: ۶۶۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 14 October 2018

 در این توصیه ها آمده است: از حضور زائران اربعین حسینی بدون داشتن مدارک قانونی در مرز مهران برای خروج از کشور جلوگیری می‌شود.
در شهر مهران و همه‌ شهرستان ‌های استان ایلام برنامه‌ریزی‌ های مختلفی انجام شده تا از حضور زائران بدون مجوزهای قانونی در مرز مهران جلوگیری شود.
در تعاملی که با مسئولان عراق انجام گرفته این کشور هم اصرار دارد افرادی که بدون مدارک قانونی به عراق بروند قطعاً با آنها برخورد خواهد شد.
در عراق با زائرانی که مواد مخدر به همراه داشته باشند برخورد خواهد شد و مجازاتی که در عراق برای این جرم در نظر گرفته شده بسیار شدیدتر از ایران است بنابراین از زائران می ‌خواهیم از حمل مواد مخدر پرهیز کنند در این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.
قبل از مراجعه به مرز مهران حتما مدارک قانونی را تهیه کنند و قطعا پلیس در ورودی‌های استان ایلام از ورود این افراد جلوگیری می‌کنند و با هماهنگی ‌هایی هم که با استان‌ های مختلف انجام شده، بناست از حرکت افراد بدون مجوزهای لازم از مبدا جلوگیری شود و برای این مقصود، محل ‌های مختلف کنترلی در سراسر کشور دایر خواهد شد.
زائران یقین داشته باشند امسال در مهران ویزا صادر نخواهد شد.
رانندگان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و حتی‌المقدور در طول روز رانندگی کنند و شب در توقفگاه‌ها حتماً استراحت کنند و زمانی که وارد شهر مهران می‌شوند خودرو خود را در پارکینگ‌های شناسنامه ‌دار پارک کنند.
زائرانی که قصد سفر به عتبات دارند، سفر خود را به روزهای منتهی به اربعین موکول نکنند قطعاً ازدحام جمعیت مشکلاتی را برای آنان به وجود خواهد آورد.
زائرانی که به عتبات مشرف می‌شوند در برگشت به صورت ناگهانی به مرز مهران هجوم نیاورند و چند روزی تحمل کنند و به آرامی و سر فرصت به مرز برگردند.
ویزا برای زمان محدودی صادر شده و اگر زائران بیشتر از زمان قانونی بمانند قطعاً از طرف 2 کشور با برخوردهایی مواجه خواهند شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار