بمناسبت روز خوشنویسی
کد خبر: ۶۶۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 13 October 2018

 استاد محمود رهبران که چون ستارگان پرفروغ آسمان کوير در سپهر هنر خوشنويسي ايران خوش درخشيده،همواره به طبعي ظريف ،هنري بي بديل و حسن سلوکي ستايش انگيز شناخته شده است وشايد از اين رو بود که پس از اين کاميابي او نتوانستم شعف خود را پنهان دارم و او را که هنرمندي کم نظير است به شادي نستايم. استاد رهبران سزاوار تکريم است چون آبروي هنر خوشنويسي است‌. ظرائف رمزآلود و شورآفرين انحناهاي نستعليق در آثار او ترجمان روح شيدايي است که با عشق به فرهنگ و هنر اين سرزمين
لايه‌هاي معني بخش تاريخ وفرهنگ و تمدن ديرپاي ايراني ـاسلامي را به جستجو نشسته است او هنرمندي ادب دان و سخن شناس است و آن سان قدر اين قيمتي در لفظ دري را مي داند که هرگز به پاي خوکان نريزد نه اين درلفظ دري را و نه آن کلک خيال انگيزش.
محمودرهبران علاوه بر خوشنويسي بواسطه حضورقريب سه دهه تلاش علمي وهنري درگنجينه فاخر کتابخانه هاي آستان قدس وهمچنين موهبت برخورداري از دوستي و همنشيني با بزرگان هنر و ادب همچون استاد اميرخاني واسلامي ندوشن و...با خرمن معارف بزرگان ادب فارسي نيز آشنايي خوبي بهم زده وخوشه چيني هاي فراواني نموده به گونه اي که اکنون به درستي مي توان اورا هنرمندي خوش محضر و اديب و نكته سنج يافت که كلام و بيان و نوشتار او مملّو از نكته هاي بليغ ادبي و شعر وحتي طنز هاي معني دار شنيدني است .
خدمات ايشان به عنوان مُعَلّم خطّ نيز در انجمن خوشنويسان که هنرجويان فراواني را علاوه بر فنون خوشنويسي متعلم ارزشهاي دروني و اخلاقي استاد خويش نمود ه همواره محل حسن اشارت بسياري هنرمندان واهالي خوشنويسي بوده است.
استاد رهبران در نزاكت،‌ادب و داشتن سيمايي موقّر و آراسته وبوِيژه درفروتني مثال زدني اشان زبانزد وبي نياز از تعريف اند. در عين حال
‌اصلي ترين صفت ايشان همان سرمايه دروني عشق به فرهنگ و هنر و ادبيات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار