مدیرعامل آب و فاضلاب شهری یزد از احتمال اجرای طرح جداسازی آب شرب از بهداشت در چند شهرستان یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 11 October 2018

 علی اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید آبفای بهاباد با اشاره به اینکه منابع آب شیرین استان یزد با کمبود مواجه است اظهار داشت: بحث منابع آبی همیشه یکی از مهمترین مسائل استان یزد بوده و هست.

وی با اشاره به منابع آب انتقالی به یزد گفت: با توجه به اینکه میزان آب انتقالی استان کمتر از حدی است که برای مصرف استان نیاز است، در چند شهرستان یزد در تلاش هستیم که طرح جداسازی آب شرب از آب بهداشت را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آب انتقالی ما از کیفیت بالایی برخوردار است و آبی که از منابع شهرها استفاده می‌شود کیفیت پایین‌تری دارند، شاید لازم باشد آب با کیفیت را صرفا برای شرب استفاده کنیم و از آب‌های داخلی خودمان بیشتر برای مسائل و مصارف بهداشتی بهره‌گیری نماییم.

اسلامی تصریح کرد: تمام اقدامات لازم در زمینه مدیریت مصرف آب در استان یزد را پیگیری می‌کنیم که بتوانیم با کمبود آب در استان مقابله کنیم و مشکلی در زمینه تامین آب نداشته باشیم.

فرماندار بهاباد هم در این نشست با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب اظهار داشت: هدر رفت آب زیاد است و انتظار داریم که در هر جایی از سطح شهر هدر رفت‌های آب با کارهای علمی بررسی و جلوی آن گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف آب مهمترین رویکرد در زمینه مقابله با کم آبی است خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای شهر بهاباد، اجرای طرح مطالعاتی فاضلاب شهری است و از مسئولان آبفا درخواست داریم که نسبت به اجرای آن هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار