طرح ملي «توان‌افزايي زنان با رويكرد كارآفريني» با حضور مسئولان ارشد استان در یزد آغاز و در قالب همكاري‌هاي بين بخشي اجرا مي‌شود .
کد خبر: ۶۶۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 11 October 2018

«محمدعلی طالبی در مراسم افتتاح «طرح مسير كسب و كار من» توان افزايي زنان با رويكرد كارآفريني و با محوريت دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد را ضروری دانست و اظهار کرد: نقش زنان در اقتصاد،توسعه و پيشرفت جامعه پر رنگ است و ما نمي توانيم توقع داشته باشيم كه زنان در خانه بمانند و كشور پيشرفت كند .

وی افزود: هيچ مدلي از كشورهاي توسعه يافته وجود ندارد كه بدون نقش زنان به رشد و ترقي رسيده باشد و بنابراين بايد تمام توان و ظرفيت ها را براي پويايي اين نقش در بخش هاي مختلف جامعه به كار گيريم .

معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت:امروز علاوه بر اين‌كه زنان به خوبي در رده‌هاي تحصيلي موفق عمل كرده‌اند اما وقتي به فضاي كار وارد مي‌شويم تنها 16 درصد جمعيت فعال بانوان شاغل هستند كه در آقايان اين رقم به 49 درصد مي رسد و تفاوت چشمگيري مشاهده مي‌شود .

طالبی تصریح کرد: هر چند با مشكلاتي در زمينه‌هاي اقتصادي مواجه هستيم اما به لحاظ ساختاري شرايط و فضاي مناسب تري براي ايجاد كسب و كار از سوي بانوان به ويژه در زمينه كسب و كارهاي خانگي وجود دارد .

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاري چنين برنامه‌ها و دوره‌هاي آموزشي مي‌تواند توانمندي زنان را در عرصه‌هاي اقتصادي و كارآفريني تقويت كند و نقشه راهي روشن پيش روي علاقه‌مندان قرار دهد .

معاون استاندار یزد خاطرنشان کرد: در اين مسير علاوه بر همت دفتر بانوان و خانواده استانداري دستگاه‌هاي اجرايي از جمله ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز به ويژه در كسب و كارهاي اجتماعي و فرهنگي نسبت به اجراي برنامه هاي مشترك فعاليت دارند و نمونه اين طرح ها مي تواند به شكل پايلوت كشوري از يزد آغاز شود تا ايفاي نقش هر چه بيشتر بانوان در عرصه اشتغال را شاهد باشيم .

گفتني است؛ طرح «مسیر کسب و کار من» با هدف شناسایی و آموزش و مشاوره جوانان به ویژه زنان مستعد توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در استان يزد به مدت سه روز اجرا مي شود .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار