مسعود دهقان ضمن تبریک ۱۷ مهرماه روز جهانی پست، گفت: اداره کل پست استان یزد با توجه به شعار «همیشه همهجا، با پست ایران» و همچنین در راستای ابعاد سهگانه پستی فیزیکی، الکترونیکی و مالی خدمت میکند.
وی افزود: بازنگری در فعالیتها و اصلاح اساسی در ساختارهای فنی، مالی و سازمانی، باعث تحولی چشمگیر در عرصه خدمترسانی شده و هدف ما پویایی، سرآمدی، تأمین رضایت مردم و تکریم اربابرجوع می باشد.
مدیرکل پست استان یزد گفت: ۶۷ واحد پست شهری شامل ۵۰ دفتر پیشخوان دولت و ۱۷ دفتر پست دولتی و همچنین ۱۰۸ واحد پست روستایی ازجمله ۸۹ دفتر ict روستایی و ۱۹ نمایندگی پستی در استان یزد مشغول فعالیت هستند.
دهقان بابیان اینکه ۲۹۶ صندوق پستی در کل استان یزد وجود دارد، اظهار داشت: تعداد نامههای وارده در ششماهه اول سال ۹۷ بیش از سه میلیون و نامههای صادره از استان بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار مرسوله بوده است.
این مقام مسئول در مورد سرویسهای نوین پست جمهوری اسلامی ایران گفت: سرویس پست همراه (USSD#۱۹۳*)، سرویس تعیین زمان توزیع توسط فرستنده (TLS)، وب آگهی، پست مستقیم الکترونیکی (EDM)، پست مالی، پست ترکیبی، تمبر فاخر طلا و نقره، پست لجستیک، پست پخش، پست رسانه، خدمات ویژه شهروندی(خوش)، تجارت الکترونیک بینالمللی و سامانه خریدوفروش اینترنتی من و پست، از اقدامات انجامشده این اداره کل می باشد.
مدیرکل پست استان یزد بهنگام سازی اطلاعات کدپستی در سطح استان و نصب پلاک کدپستی شهری و روستایی، گسترش سرویس تمبرشخصی و کارتپستال الکترونیکی، استفاده از توانمندیهای بخش خصوصی در جهت توسعه خدمات و امکانات پستی در امور قبول و حملونقل مرسولات پستی را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در اداره کل پست استان یزد نام برد.
این مقام مسئول در پایان ایجاد سرویس ژئو گواهی کدپستی بر مبنای پروژه SDI برای اولین بار در سطح کشور، کسب رتبه اول حمایت از حقوق مصرفکننده در بین دستگاههای اجرائی استان، کسب رتبه برتر بر اساس شاخص ضریب تعادل بین ادارات پست استانهای کشور، کسب رتبه برتر روابط عمومی ادارات پست سراسر کشور، اجرای نظام آراستگی محیط کار در پست استان و اخذ گواهینامه بینالمللی ۵S و رشد سرویس امانت پستی را از رتبهها و دستاوردها این اداره کل برشمرد.