رئیس اداره پست اردکان:
رئیس اداره پست اردکان گفت: در سال گذشته علیرغم کاهش ارسال نامه، بیش از 237 هزار مرسوله توسط اداره پست شهرستان اردکان جابجا شده است.
کد خبر: ۶۶۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 09 October 2018

علی‌اکبر راجی ضمن تبریک فرارسیدن 17 مهرماه روز جهانی پست، با اشاره به سابقه جابجایی نامه درگذشته گفت: در دوران قدیم برای ارسال پیام‌های حکومتی مجموعه‌هایی به نام چاپارخانه ساخته‌شده بود و با استفاده از افرادی به نام چاپار کار ارسال نامه‌ها و پیام‌ها انجام می‌شد.

وی افزود: در دوران قاجار و صدارت امیرکبیر، پست عمومی شد و وزارت پست ایجاد شد و امروز با گسترش فنّاوری و نیاز جامعه به ارتباط بیشتر، سرویس‌های مختلفی از طریق پست به مردم ارائه می‌شود.

رئیس اداره پست اردکان اظهار داشت: با توجه به سرویس‌دهی بسیار خوبی که پست به مردم داده است این مجموعه توانسته است جایگاه خود را در بین جامعه حفظ کند و علیرغم تجارت الکترونیک کار پست برای دریافت و تحویل مرسوله‌های خریدهای اینترنتی و خدمات الکترونیکی افزایش‌یافته است.

وی گفت: در چند سال اخیر و با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب تحولات زیادی در بخش‌های الکترونیکی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت پست ایجادشده است و به واحد توزیع به‌عنوان ویترین پست توجه ویژه‌ای شده است و امکانات و تجهیزات جدید در اختیار نامه‌رسانان قرار داده‌شده است تا در هزینه و زمان صرفه‌جویی شود.

راجی افزود: امکانی فراهم‌شده است که هم‌وطنان از لحظه تحویل مرسوله پستی تا زمان تحویل می‌توانند وضعیت مرسوله خود را در سایت شرکت پست رصد کنند. هم‌اکنون انواع مختلف و متنوعی از خدمات در شبکه پستی ارائه می‌شود که بسیاری از مردم از این خدمات اطلاعی ندارند.

وی گفت: هم در شهر اردکان و بخش مرکزی، بخش عقدا و خرانق به همراه 14 نمایندگی پستی روستایی کار قبول و توزیع مرسولات پستی در سطح شهرستان را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش ارسال نامه و گرایش پست جهانی به دریافت و تحویل امانات، بیان کرد: اداره پست اردکان در سال گذشته 107 هزار مرسوله را به نقاط مختلف کشور ارسال کرده است و 130 هزار مرسوله نیز از اقصی نقاط کشور به شهرستان اردکان واردشده است که به دست گیرندگان رسیده است.

وی گفت: تحویل سند مالکیت، صدور گواهی کد پستی، صدور اظهارنامه مالیاتی خودروهای عمومی، پلمپ دفاتر شرکت‌های تجاری و خصوصی، تحویل مرسوله‌های پلیس+10 ، ارسال اخطاریه‌های اداره ثبت، دادگستری و بانک‌ها، ارسال و توزیع نمونه‌های غربالگری شبکه بهداشت و درمان، توزیع قبوض تلفن شرکت‌های خصوصی و مناطق روستایی، تحویل سیم‌کارت، توزیع محصولاتی که از طریق اینترنت خریداری‌شده است، تأییدیه تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، جمع‌آوری مرسولات ادارات، توزیع نشریات، واگذاری صندوق‌های پستی و ارائه سرویس‌های نوین پستی ازجمله اقدامات اداره پست اردکان در سال گذشته است.

راجی اظهار داشت: پست در پروژه‌های سنگینی مانند ثبت‌نام و توزیع کارت سوخت، ثبت‌نام تلفن همراه و تأییدیه تحصیلی برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها در کنار دولت و مردم بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه درزمینهٔ املاک سوءاستفاده‌های زیادی صورت می‌گیرد و برخی از اراضی چندین مرتبه به فروش می‌رسد در پروژه "سیماک" با اختصاص کد شناسایی به هر مکانی می‌توان از این کد برای استعلام استفاده کرد و با سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور می‌توان جلو این‌گونه تخلفات را گرفت.

رئیس اداره پست اردکان افزود: با اجرایی شدن پروژه سیماک، رفت‌وآمدهای غیرضروری مردم بین دستگاه‌ها و ادارات برای انجام امور اداری حذف خواهد شد. این طرح در آینده نزدیک در استان یزد و شهرستان اردکان اجرا خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از تمبر یادبود آیت‌الله خاتمی (ره)، اظهار داشت: انتشار تمبر یادبود از دیگر خدماتی است که ارائه می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به واحدهای پستی درخواست‌های خود را برای دریافت تمبر یادبود اقدام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار