معاون آموزشی پژوهشکده تولید مثل یزد گفت: پژوهشگران مرکز ناباروری یزد موفق به تولد نوزادی با بهره گیری از دو روش ام سُم و تایم لپس شدند .
کد خبر: ۶۶۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 09 October 2018

«محمدعلی خلیلی» گفت: در روش ام سُم، بهترين اسپرم با بزرگ نمايي بيش از شش هزار را جنين شناس انتخاب و به تخمک همسر تزريق مي‌کند .

معاون آموزشی پژوهشکده تولید مثل یزد افزود: اين روش نقشي در تعيين جنسيت ندارند و 40 درصد زوجين با اين روش مي‌توانند طعم شيرين پدري و مادري را تجربه کنند .

دکتر«مسعود میرزایی» معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکي يزد هم گفت: در اين دو روش با ميکر ديجيتالي ويژه، هر 10 دقيقه از جنين عکس گرفته می‌شود و با مطالعه سه يا پنج روز اول تکامل جنين، مي‌توان رشد يا ديگر شرايط غيرطبيعي را تشخيص داد .

وی ادامه داد: در مرحله بعد در روش تايم لپس، به منظور بررسي پارامترهاي مورفولوژيک و مورفوکينتيک، از مراحل تکثير و تکامل جنين‌هاي تازه لقاح يافته به روش آي وي اف يا ميکرواينجکشن، تخمک داخل دستگاه انکوباتور قرار داده می‌شود و بهترين و با کيفيت ترين جنين‌ها، برای انتقال به رحم مادر انتخاب مي‌شود .

این مقام مسئول تصریح کرد: افرادي با فاکتور مردانه براي کار اين پژوهشي انتخاب شدند که اولين بار در خاورميانه در مرکز درماني ناباروري يزد به تحقق پيوست .

گفتنی است؛ اولين بار در دي ماه سال 69 نخستين نوزاد حاصل از تکنيک اي وي اف کشور در مرکز درماني ناباروري يزد متولد شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار