عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهر یزد در سال‌های آینده به عنوان پایتخت شهر پایدار معرفی شود.
کد خبر: ۶۶۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 06 October 2018

سید حسین آزادی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یزد در نشست خبری شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اهمیت یزد به عنوان شهر تاریخی و گردشگری دنیا و شهر جهانی، دنبال آن هستیم که اتفاق مبارکی در حوزه خواهرخواندگی منعقد شود و یکی از شهرهای مورد نظر شهر ونیز است که شباهت‌های تاریخی بسیاری با این شهر دارد.

آزادی با توجه به ظرفیت استان یزد افزود: پیگیر همایش های شهر های پایدار هستیم که قرار است شهر یزد در سال های آینده به عنوان پایتخت شهر پایدار معرفی شود.

وی گفت: شهر یزد نه آب دارد و نه ظرفیت های زیست محیطی ، تنها چشم انداز استان روابط بین الملل است.

محسن عباسی سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد نیز با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ شهروندی قرار است بر روی جایگزینی حمل و نقل عمومی به جای حمل و نقل شخصی کار شود گفت: طبیعی است آرمان ما رفتن به سمت شهر پیاده محور است شهری که پیاده روی در آن لذت بخش باشد.

وی با اشاره تامین سرویس های بهداشتی در سطح شهر افزود: سرویس های بهداشتی را به طور مستمر پیگیری کردیم که بهسازی و بازسازی شد.

سخنگوی شورای شهر یزد گفت: با نمای ساختمانی شیشه، کاشی و سرامیک، استفاده از مجسمه ها و تزیینات غیر ایرانی ، سقفهای شیروانی به طور قطع برخورد می شود و مورد تخریب قرار می گیرد و همچنین از شهروندانی که در بافت تاریخی سکونت می‌کنند خواستاریم که برای نما از اجر و کاه گل استفاده کنند.

عباسی افزود: به زودی ۱۲ اتوبوس و ۲ مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شود و اتوبوس‌های رده خارج را که باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند را حدف خواهیم کرد.

وی با اشاره به گره‌های ترافیکی در سطع افزود: از طریق ایجاد تقاطع‌ها و ساماندهی هندسی محدوده‌های ترافیکی در سطح شهر ساماندهی شد.

در این نشست خبری در زمینه ی تبلیغات داخلی و خارجی ، رسانه های مجازی در خارج از کشور ،بحث گردشگری هوشمند و بحث سرویس های بهداشتی در سطح شهر به بحث و گفتگو پرداخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار