رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با بیان اینکه توسعه یزد تنها با توسعه گردشگری و روابط بین‌الملل محقق می‌شود گفت: دفن آسفالت در گودهای زباله یزد متوقف می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 06 October 2018

محسن عباسی هرفته در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه راه توسعه و پیشرفت یزد از مسیر توسعه روابط بین‌الملل می‌گذرد اظهار داشت: تنها چشم‌انداز توسعه شهر یزد بحث گردشگری و تجارت الکترونیک است که هر دوی این موارد نیاز به توسعه روابط بین‌الملل دارد.

وی تصریح کرد: این که گردشگر وارد یزد می‌شود و تعجب می‌کند که مردم خوبی داریم به این معنی است که در ذهن خارجی‌ها تفکر بزرگ ایران هراسی و یزد هراسی وجود دارد و این مشکل را باید با افزایش روابط بین‌الملل برطرف کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با تاکید بر اینکه تاوقتی که به سفرهای خارجی، برگزاری همایش‌ها و سمپوزیوم‌ها ایراد بگیریم نمی‌توان این روابط را ایجاد کرد خاطرنشان کرد: تا زمانی که یزد را به جهانیان معرفی نکنیم قرار نیست در این زمینه بتوانیم خوب وارد شویم.

عباسی هرفته بر ضرورت ایجاد ارزش افزوده در بحث گردشگری یزد تاکید کرد و گفت: تا چه زمانی ما باید به دنبال میراث‌خواری باشیم، الان زمان آن است که در بحث گردشگری یزد به ایجاد ارزش افزوده بپردازیم.

وی در ارتباط با کمیسیون عمران شورا گفت: شهر پاک، شهر انسان محور و شهر زیبا سه شعاری بود که در فعالیت‌های این کمیسیون در نظر گرفته شد و به گونه‌ای شعارها در نظر گرفته شده که با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهرهای ایران عدم داشتن طرح مناسب در پروژه‌های شهری است خاطرنشان کرد: پیاده‌محوری به جای سواره‌‌محوری یکی از چهارمحورهایی است که به عنوان رویکردهای اصلی این شورا در نظر گرفته شده است.

عباسی هرفته با اشاره به اینکه وقتی قبول کنیم توسعه یزد به گردشگری است باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم گفت: کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد یکی از رویکردهای اصلی خود را به ایجاد و تامین این زیرساخت‌ها گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری که تا چند وقت پیش اقدام به تخریب بناهای تاریخی می‌کرد امروز به محور اصلی حفاظت از بافت تاریخی تبدیل شده و این موضوع نشان دهنده تغییر رویکرد بسیار خوبی است که در طول چند سال اخیر نسبت به حفاظت از بافت تاریخی و توسعه گردشگری در شهرداری به وجود آمده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد عنوان کرد: قانون‌مندی به رعایت ضوابط شهرسازی و مقاومت در برابر ساخت و سازهای غیرقانونی سومین رویکردی است که در نظر گرفتیم و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

عباسی با اشاره به اینکه یزد بیشترین تخلف ساختمانی در کشور را دارد تصریح کرد: دغدغه بسیار زیادی در این زمینه در طول یک سال گذشته داشتیم ولی الان دستمان برای گزارش دادن خالی است.

وی با بیان اینکه از شروع شورای پنجم هیچ آسفالت مربوط به شهرداری در گود زباله دفن نشده و همه آسفالت‌ها دپو شده بیان کرد: با توجه به دریافت جواب مثبت آزمایش صورت گرفته با آسفالت بازیافتی، به زودی بحث بازیافت آسفالت در یزد پیگیری می‌شود و در نامه‌ای به معاون عمرانی استاندار خواستار جلوگیری از دفن آسفالت سایر ادارات در گود زباله شدیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار