مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: استان یزد طی 15 سال اخیر کم بارش‌ترین استان فلات مرکزی کشور بوده است. به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا آخوندی پیش از ظهر امروز در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با
کد خبر: ۶۶۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 03 October 2018

اشاره به وضعیت منابع طبیعی استان یزد، گفت: استان یزد دارای ۷/۳ میلیون هکتار مساحت است و دارای ۴/۴ میلیون مرتع، ۲/۶ میلیون هکتار اراضی بیابانی و کویری و ۱۳۴ هزار هکتار جنگل‌های طبیعی و دست کاشت است.

وی با بیان اینکه استان یزد در فلات مرکزی کشور به‌عنوان کم بارش‌ترین استان در ۱۵ سال اخیر در سطح کشور است، افزود: از ۲/۶ میلیون هکتار اراضی بیابانی و کویری در یزد ۱۳ کانون بحرانی و فوق بحرانی ریزگرد وجود دارد که معادل 532 هزار هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اظهار داشت: از سال جاری مجدداً به مالچ پاشی در استان بازگشته‌ایم که در این راستا با توجه به کم‌بارش بودن و فشاری که بر منابع طبیعی استان وارد شده است به سمت مالچ پاشی الزام شده‌ایم.

آخوندی با اشاره به اینکه در سال جاری در شهرستان بافق که یک شهرستان معدنی در استان است، بایستی ۵۰۰ هکتار مالچ پاشی صورت گیرد، تصریح کرد: مطالعاتی که دانشگاه یزد برای سازمان محیط‌زیست استان انجام داده است، حکایت از این موضوع دارد که شش هزار کیلومتر جاده معدنی در سطح استان یزد وجود دارد که درواقع طی سال‌های آینده به یک کانون بحرانی تبدیل می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته ۴۲۹ فقره استعلام از منابع طبیعی استان در خصوص معادن شده است، اذعان کرد: درواقع از این تعداد با کسر روزهای تعطیل به‌صورت میانگین روزی دو معدن در سازمان منابع طبیعی استان یزد استعلام انجام‌گرفته که با ۱۸۴ فقره موافقت شده است که این رقم معادل ۴۳ درصد است.

وی در پایان یادآور شد: در شش ماه اول سال جاری ۱۳۹ مورد استعلام شده که با ۵۴ فقره موافقت شده که این رقم معادل ۳۹ درصد است؛ همچنین در کشور نسبت موافقت به سطح مورد استعلام در استان ۱۱ درصداست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار