عضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه خانه‌های مسافر غیرمجاز در یزد مشکلات زیادی به همراه دارند گفت: ادارات مشکلات خانه‌های مسافر غیرمجاز را به یکدیگر پاس می‌دهند.
کد خبر: ۶۶۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 26 September 2018

 یزد یکی از گردشگرپذیرترین استان‌های کشور است و همه ساله تعداد زیادی از گردشگران در حوزه‌های مختلف وارد این استان می‌شوند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه این شهر دومین شهری تاریخی جهان و نخستین شهر خشت خام دنیا به حساب می‌آید، بخش عمده‌ای از گردشگرانی که به یزد می‌آیند در راستای گردشگری تاریخی و تفریحی است اما یزد در حوزه‌های دیگر هم گردشگرپذیر است.

یزد را همگان به عنوان یکی از قطب‌های پزشکی کشور می‌شناسند و به ویژه در حوزه جنوب شرق کشور یزد به عنوان یکی از اصلی‌ترین هدف‌های استفاده از خدمات پزشکی و سلامت است و هر سال تعداد زیادی از افراد برای استفاده از خدمات پزشکی به استان یزد مراجعه می‌کنند.

این موضوع برای استان یزد علاوه بر اینکه نقاط مثبت زیادی دارد اما در مقابل نقاط منفی و نقاط ضعفی هم به دنبال دارد که باید در راستای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام داد که یکی از اصلی‌ترین این مشکلات بحث اسکان افرادی است که به استان یزد سفر می‌کنند.

الهه جورابی عضو شورای شهر یزد در این زمینه در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور فرمانده و معاونین نیروی انتظامی و فرمانده سپاه الغدیر استان و جمعی از جانبازان و خانواده های شهدای یزد برگزار شد، اظهار داشت: خانه‌های مسافری که در سطح شهر یزد بدون مجوز در حال فعالیت هستند و تخلفات زیادی دارند یکی از مشکلاتی است که در سطح شهر با آن روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم نسبت به این موضوع گلایه‌های بسیاری به ما می‌کنند و هیچ یک از ادارات هم زیربار برخورد با این تخلفات نمی‌روند و ادارات مردم را به یکدیگر پاس می‌دهند.

جورابی ادامه داد: باید با استفاده از مدیریت واحد شهری در یزد جلوی فعالیت این خانه‌های غیرمجاز گرفته شود چرا که مشکلات ایجاد شده توسط آنها چهره یزد را در بین گردشگران تخریب می‌کند.

علاوه بر اینکه این خانه‌های مسافر مشکلاتی از لحاظ فرهنگی به دنبال دارد برای سایر افراد جامعه هم مشکلات بسیار زیادی به وجود آورده که به ویژه در حوزه اطراف بیمارستان‌ها مشکلات عمده‌ای به وجود آمده است.

حمیدرضا قمی دیگر عضو شورای شهر یزد هم در این رابطه با اشاره به اینکه اسکان مسافران که در حوزه درمان به یزد مسافرت می‌کنند معمولا باعث مزاحمت‌هایی برای مردم اطراف بیمارستان‌ها به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: هم به لحاظ جای پارک، نظافت و همچنین اسکان مشکلات بسیار زیادی در این حوزه به وجود آمده است و مردم از این موضوع شکایت‌های بسیار زیادی دارند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند یزد با اشاره به اینکه در بحث جرایم رانندگی هم باید بحث ارسال پیامک به افرادی که جریمه می‌شوند به سرعت دنبال و مشکلات برطرف شود خاطرنشان کرد: عدم ارسال پیامک به رانندگان جریمه شده تاثیر دوربین‌ها را کاملا از بین می‌برد.

علاوه بر مزاحمت‌های فوق مشکل دیگری هم که این چنین خانه‌ها به وجود می‌آورد در بحث ترویج فساد است که از سوی برخی از این خانه‌ها به وجود می‌آید، موضوعی که یکی دیگر از اعضای شورای شهر یزد از آن انتقاد کرد.

محسن ابوترابی عضو شورای شهر یزد در این زمینه گفت: برخی از خانه‌های مسافری که در استان یزد به صورت غیرمجاز به وجود آمده‌اند محل فساد و توزیع مواد مخدر و مشکلات بسیار زیادی شده‌اند که باید جلوی آن گرفته شود.

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان یزد هم در این زمینه خاطرنشان کرد: ساماندهی خانه‌های مسافر از واجبات است و از شورا می‌خواهیم که این حساسیت را در جامعه ایجاد کنند که مردم خانه‌های خود را به هر مسافری بدون مدرک ندهند.

وی با تاکید بر اینکه اگر نگاه ما تنها به بحث گردشگری باشد و بدون در نظر گرفتن قوانین هر کاری انجام دهیم به مردم تظلم می‌شود خاطرنشان کرد: این بحث از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید حتما نسبت به آن دقت لازم صورت پذیرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در این زمینه باید ضوابط و قوانین لازم اجرایی شود و بحث خانه‌های مسافر تنها با مجوز و با دریافت مدارک انجام شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار