یزد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد گفت: تاکنون برای مرمت و بازسازی 46 واحد بوم گردی روستایی استان 6 میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات قرضه الحسنه پرداخت شد.
کد خبر: ۶۵۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 25 September 2018

 علیرضا قربانیان افزود: این تسهیلات برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی ، تاریخی و اجتماعی روستاها باهدف تقویت بنیان‌های اقتصادی این مناطق و افزایش میزان کسب‌وکار محلی پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای با سازمان میراث ‌فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری و استانداری یزد انجام شد و با پرداخت وام برای مرمت و ساخت این واحدها اقدام می‌شود.
به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان ، تسهیلات در 2 بخش پرداخت می‌شود که شامل مرمت واحدهای بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری به مبلغ 150 میلیون ریال با سود چهار درصد و بازپرداخت 60 ماهه است.
وی ادامه داد: در بخش دوم وام 250 میلیون ریالی برای ساخت واحدهای بوم گردی با سود پنج درصد و با بازپرداخت 15ساله خواهد بود.
قربانیان یادآور شد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌ها و تشکیل پرونده و تأیید در کمیته توسعه بوم گردی روستایی استان و مرکز ، توسط بنیاد از این تسهیلات برخوردار شوند.
وی بابیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: با توسعه واحدهای بوم گردی و گردشگری روستایی می‌توان، زمینه‌های ایجاد اشتغال را در جامعه فراهم کرد و امیدواریم توسعه این صنعت باعث رونق و پویایی روستاها ازجمله اقتصاد روستایی شود.
بوم گردی یا اکو توریسم یعنی احترام به طبیعت، احترام به فرهنگ­ گذشته و در حال حاضر مردمانی که از سال‌ها قبل در یک زیست‌بوم خاص زندگی می‌کنند.
بوم گردی واژه پیچیده و غریبی نیست، رفتن و بودن در طبیعت و عشق ورزیدن به آن است، سفری مسئولانه که موجب رشد و پایداری زیست‌بوم ، فرهنگ و کیفیت زندگی ساکنان منطقه گردشگری خاصی می‌شود.
هم‌اکنون افزون بر 150 اقامتگاه بوم گردی در استان یزد فعال است.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 6 هزار اثر تاریخی و فرهنگی دارد که حدود یک هزار و 900 اثر در فهرست آثار جهانی ثبت است.
هم‌چنین 200 هکتار بافت تاریخی یزد، باغ‌های ایرانی دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
استان یزد برپایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138هزار جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار