مدیر آب، خاک جهاد کشاورزی یزد:
مدیر آب، خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سالانه 50 کیلومتر از قنات‌های یزد بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 25 September 2018

سید علی‌اصغر مصطفوی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان یزد برای احیای قنوات استان، گفت: با توجه به خشک‌سالی‌های طولانی در سال‌های اخیر و کاهش شدید نزولات جوی در استان، اکثر قنوات استان با کاهش شدید آبدهی مواجه شده‌اند و تعدادی نیز کامل خشکیده‌اند.

وی افزود: در حقیقت سازمان جهاد کشاورزی برای جبران بخشی از خسارات واردشده بر قنوات و جبران بخشی از افت آبدهی از محل اعتبارات ملی و استانی اعتباراتی را در نظر گرفته است تا به عملیات احیا و مرمتی قنوات کمک کند.

مدیر آب، خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اظهار داشت: درواقع در سال گذشته از محل اعتبارات ملی نزدیک به ۹ میلیارد تومان اعتبار داشته‌ایم که بر روی نزدیک به ۱۹۰ رشته قنات عملیات احیا انجام‌شده است و در سال جاری نیز به همین میزان اعتبار از محل ملی قرار است که به استان کمک شود که تاکنون شش و نیم میلیارد تومان ابلاغ‌شده است که در حال برنامه‌ریزی برای شروع کار اجرایی هستیم و مابقی به‌تدریج به استان تخصیص داده می‌شود.

مصطفوی بیان داشت: در یک برنامه ۵ ساله سازمان جهاد کشاورزی استان قرار است تا درمجموع حدود ۳۵۰ کیلومتر از قنوات استان را موردبازسازی قرار دهد، به این معنا که سالیانه ۵۰ کیلومتر از قنوات استان موردبازسازی قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتباراتی که در این راستا در چند سال اخیر داده شده است نسبتاً خوب بوده است؛ اما برای بازسازی کامل قنوات استان که بالغ‌بر دو هزار و ۶۰۰ رشته قنات است، کافی نیست، خاطرنشان کرد: انتظار این است که مسئولین ملی و استانی به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند و اعتبارت بیشتری را در اختیار سازمان قرار دهند تا در یک برنامه میان‌مدت بتوانیم کلیه قنوات استان را بازسازی کنیم و درواقع کشاورزان استان بتوانند به نحو شایسته از این مهم بهره‌برداری کامل کنند.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه رسالت اصلی این مدیریت بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی است، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای جبران بخشی از خسارات قنوات اهتمام ویژه‌ای دارد و در این راستا اعتباراتی را در نظر گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار