معاون استانداری یزد:
یزد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: تعدد بخشنامه‌ها موجب مشکل در روند تولید و یا صادرات صنایع داخلی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 25 September 2018

علی زینی وند در نشست بررسی راهکارهای تداوم تولید، صادرات، تامین مواد اولیه و رفع مشکل صنعت کاشی و سرامیک استان افزود: تعامل بیشتر دولت با تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ضروری است.
وی با اشاره به شرایط ویژه کشور تأکید کرد: انصافا دولت تلاش می‌کند تا مشکلات بخش تولید و صادرکنندگان را به حداقل کاهش دهد.
معاون استاندار یزد اضافه کرد: در این شرایط ، صنعت کاشی و سرامیک نیز می‌تواند در حمایت از دولت و سیاست‌های ارزی دولت ، نقش مهمی ایفا کند.
در این نشست اعضای انجمن کاشی و سرامیک استان و تولیدکنندگان فعال در این حوزه، مشکلات و موارد قابل‌حل در این صنعت را به‌طور جامع بیان کردند.
یزد با 76 واحد تولید کاشی و سرامیک فعال در این صنعت، پیشتاز است و از 550 میلیون مترمربع تولید آن کشور ، بیش از نیمی از این محصول در استان تولید و روانه بازار می‌شود.
هم‌اکنون اقتصاد حدود 300 هزار نفر از جمعیت استان یزد (30 درصد) به این صنعت وابسته است.
استان یزد بزرگترین تولیدکننده کاشی و سرامیک ایران و نهمین تولیدکننده جهان محسوب می‌شود.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار