یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: نمایشگاه عکس و اسناد همکاری های سازمان ملل متحد و ایران در 73 سال گذشته از هفتم مهر ماه به مدت یک هفته در یزد برپا می شود.
کد خبر: ۶۵۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 25 September 2018

 مجید جوادیان زاده  افزود: در این نمایشگاه 66 عکس و سند تاریخی از حضور شخصیت‌ های برجسته ایران در رویدادهای سازمان ملل متحد، سفر هفت دبیرکل‌ این سازمان به ایران و گزیده‌ ای از طرح‌ های اجرا شده از سوی سازمان ملل در ایران در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.
وی ادامه داد: مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه ساعت 17 عصر شنبه هفتم مهرماه با حضور ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد در ایران، در گنجینه فرهنگ و هنر یزد واقع در میدان خان در بافت تاریخی این شهر گشایش یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: نمایشگاه عکس و اسناد همکاری های سازمان ملل متحد و ایران با هدف اطلاع رسانی درباره حضور و همکاری ایران به عنوان کشوری دوستدار صلح در سازمان های بین المللی از زمان تاسیس جامعه ملل و سازمان ملل متحد برگزار می شود.
جوادیان زاده افزود: برگزاری این نمایشگاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یزد انجام می شود.
وی یادآور شد: نمایشگاه عکس و اسناد همکاری های سازمان ملل متحد و ایران پیش از این در شهرهای بوشهر، زاهدان، شیراز، اراک و سنندج برگزار شده است.
سازمان ملل متحد سال 1945 میلادی تاسیس و جایگزین جامعه ملل شد، این سازمان توسط 51 کشور تاسیس و سال 2011 میلادی، 193 کشور عضو داشت، اعضای آن تقریبا شامل همه کشورهای مستقلی است که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده ‌اند.
ایران به‌ عنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد در میان نخستین کشورهایی بود که مرکز اطلاعات سازمان ملل در آن تاسیس و فعالیت‌ های این مرکز در ایران از سال 1950 آغاز شد.
این فعالیت ها در سال 1980 به حالت تعلیق درآمد، سپس در سال 1991 دوباره آغاز و از سال 1994 به گونه‌ای کامل فعال شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار