آمادگی استان یزد برای افزایش همکاری با نیجریه
کد خبر: ۶۵۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 25 September 2018

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با بیان این‌که مدیریت ارشد استان علاقه مند به توسعه ارتباطات و همکاری‌ها با کشورهای دنیا به ویژه در حوزه سرمایه گذاری خارجی است، از آمادگی استان یزد برای افزایش همکاری با نیجریه خبر داد .

«‌علی زینی وند» در جریان دیدار با «‌مرتضی رحیمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه،‌اظهار کرد: در استان یزد ‌بیش از ۸۰۰ کالای متنوع‌ ازجمله برخی برندهای معروف کشور تولید می‌شوند و این آمادگی وجود دارد که در حوزه‌های اقتصادی، ‌صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، صنایع دستی، معادن و صنایع نساجی با قاره آفریقا و کشور نیجریه همکاری‌های خود را توسعه دهیم .

وی افزود: یزد با توجه به ‌ثبت جهانی در سازمان یونسکو، ظرفیت‌های معدنی و جوار معدنی، بزرگ‌ترین استان تولید کننده کاشی و سرامیک در ایران، تولید محصولات با کیفیت و امانت داری و صداقت مردم در تولید ‌و معامله، دارای پتانسیل‌های فراوانی برای همکاری با کشورهای خارجی است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت: یکی از ‌خلاهایی که در حوزه صادرات وجود دارد یافتن بازار فروش مناسب با نگاه بین المللی و بازاریابی دقیق برای یافتن مشتری ‌است زیرا اگر این بازار وجود نداشته باشد تولید کالا یا محصول، آن فایده لازم را نخواهد داشت .

زینی وند اظهار امیدواری کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی در نیجریه در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش همکاری بین استان یزد و این کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری باشیم .

«مرتضی رحیمی‌زارچی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور نیجریه نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های استان یزد در زمینه‌های مختلف صنعتی، معدنی، صنایع غذایی و گردشگری، علاقه‌مندی کشور نیجریه برای توسعه همکاری های بازرگانی و سرمایه گذاری در یزد ‌را خاطرنشان و بر افزایش روابط و توسعه مبادلات تجاری بین یزد و نیجریه تاکید کرد .

وی افزود: عمده‌ترین کالاهای وارداتی نیجریه ماشین آلات، مواد معدنی، کالاهای مصرفی و صنایع غذایی است که در دو ‌محصول وارداتی ماده معدنی روی و محصولات کنجدی آماده توسعه مبادلات با استان یزد هستیم .

گفتنی است؛ کشور نیجریه کشوری در غرب آفریقاست که با جمعیت بیش از ۱۹۵ میلیون نفر، پرجمعیت ترین کشور قاره آفریقا به شمار می رود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار