استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به اینکه امروزه تربیت نسلی که بایستی آینده ایران را بسازد، در دست متولیان آموزش و پرورش است، گفت: در یک‌کلام توسعه، ترقی و اعتلای ایران در دست فرهنگیان است.
کد خبر: ۶۵۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 23 September 2018

محمود زمانی‌قمی در مراسم آغاز سال تحصیلی در شهرستان میبد ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و عرض تبریک بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: امروز برای به صدا درآوردن زنگ مدرسه شهید خلیل کارگر حاضر شده‌ایم و شاهد یک رخداد و پدیده‌ای هستیم که بایستی تمامی فرهنگیان ایران و استان به آن افتخار ورزند.

وی افزود: وقتی عناصری در کسوت معلمی و مدیریتی علاوه بر اینکه غذای روح دانش آموزان را به عهده می‌گیرند در راستای سرپناه دانش‌آموزان خودشان مستقیم وارد عمل می‌شوند، فقط رد پای این عمل را می‌توان در سیره اهل‌بیت (ع) جست‌و‌جو کرد؛ چراکه این راه در سیره اهل‌بیت (ع) به‌ویژه علی ابن ابی‌طالب (ع) که مظهر نیکی‌ها و خوبی‌ها بوده‌اند به‌صورت ویژه‌تری نمود دارد.

استاندار یزد با بیان اینکه بنده در طول کار مدیریتی خودم ندیده بودم که مرکز آموزشی در کشور با این کیفیت تأسیس شود، اظهار داشت: امروزه تربیت نسلی که بایستی آینده ایران را بسازد، در دست فرهنگیان است و در یک‌کلام توسعه، ترقی و اعتلای ایران در دست فرهنگیان است.

زمانی‌قمی با اشاره به اینکه دانش آموختن و دانش‌آموزش کاری بسی مهم است؛ اما بیش از آن تربیت نسل به‌صورت صحیح و درست آن از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است، تصریح کرد: درواقع ما اگر بخواهیم تولید الگوهای مناسب در جامعه کنیم تا به‌وسیله این الگوها از تمدن، اخلاق و انقلاب صیانت کنیم، قطعاً این الگوها به دست باکفایت معلمان به فرجام می‌رسد؛ لذا امید است که این رسالت بزرگ به دست باکفایت اهل ادب و فرهنگیان به‌خوبی انجام شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: شهرستان میبد به این دلیل انتخاب شد که درواقع یک استثنا در آن دیده می‌شود؛ چنانچه خیرین زیادی در استان وجود دارند، اما این آموزشگاه که به اسم شهید برپاشده است، خیر آن مادر شهید و برپاکنندگان آن‌کسانی هستند که علاوه بر کسوت معلمی، در ساخت‌وساز این بنا شرکت کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که علاوه بر تربیت و آموزش به فکر ساختن سرپناه برای دانش‌آموزان هستند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به این مجموعه آموزشی، خاطرنشان کرد:برای این مجموعه بایستی جایگاه و منزلت خاصی در نظر گرفته شود؛ لذا بر همین مبنا بنده این موضوع را همین امروز به دولت گزارش می‌کنم و در این راستا تقاضا این است که به شکلی که شایسته یک عنصر فرهنگی، علمی و تربیتی است این مجموعه موردعنایت و تشویق قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار