همایش بزرگ رهروان زینبی یزد با حضور پرشور بانوان و با سردادن شعار "لبیک یا زینب(س)" برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 23 September 2018

همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم الحرام و دومین روز از شهادت حضرت امام حسین(ع) و آغاز اسارت خاندان آن حضرت، همایش بزرگ رهروان زینبی در حسینیه بزرگ شاهزاده فاضل یزد برگزار شد.

در این مراسم که ویژه بانوان یزد برگزار شد، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی در وصف خاندان عصمت و طهارت، شهادت امام حسین(ع) و غربت اسرای کربلا به ویژه حضرت زهرا(س) پرداختند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد جمالی‌نژاد در این مراسم با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) نزد ائمه اطهار(ع) از جایگاه بسیار والایی برخوردار بودند اظهار داشت: آن حضرت همیشه مورد احترام پدر، مادر و برادرانش بود و جایگاه ویژه‌ای در این خاندان داشت.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در سخت‌ترین شرایطی که پس از شهادت امام حسین(ع) به وجود آمده بود، کاروان اسرا را هدایت کردند و در عین حال به روشنگری‌های متعددی هم می‌پرداختند.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: آن حضرت در مجلس یزید ملعون به گونه‌ای روشنگری فرمودند که اطرافیان یزید به وی هشدار دادند در صورتی که این این روند ادامه پیدا کند تمام حکومت علیه یزید قیام می‌کنند.

این روحانی پرروش یافتگان مکتب یزید را افرادی درنده خون و ناجوانمرد توصیف کرد و گفت: امروز هم ما در جهان چنین یزید سیرتانی را به خوبی مشاهده می‌کنیم و تروریست‌هایی که با حمایت استکبار اقدام به ترور مظلومان جهان می‌کنند که امروز هم نمونه آن را در اهواز مشاهده کردیم پرورش یافتگان مکتب یزید هستند.

بانوان حاضر در این همایش با سردادن شعار لبیک یا زینب، عشق و ارادت خود به حضرت زینب(س) را نشان دادند و بیان کردند که در راه آن حضرت قدم بر می دارند و از این راه حفاظت می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار