امام‌جمعه یزد:
امام‌جمعه یزد با تأکید بر اینکه آمریکا برای دور کردن مردم از ولایت و دین‌داری و ایجاد اختلاف داخلی تلاش می‌کند، افزود: مردم و مسئولین باید با بصیرت، نسبت به توطئه‌های جدید دشمنان هوشیار باشند.
کد خبر: ۶۵۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 22 September 2018

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد بابیان اینکه حماسه عاشورا هم حادثه‌ای است که وجودش عظیم است و هم اندوهناک است؛ به نقش حضرت زینب (س) در این واقعه اشاره کرد و افزود: این بانوی بزرگوار به‌حق اسوه صبر و مقاومت و قهرمان حماسه کربلا نام‌گرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در کنار تحمل این‌همه مصیبت و رنج نقش خود در رسیدگی به کاروان اسراء و پرستاری از حضرت سجاد (ع) که به‌سختی بیمار بودند را به‌خوبی ایفا کردند، یادآور شد: ایشان با شجاعت بی‌بدیل، مکر و حیله امویان را خنثی کرده و یزید و دشمنان اهل‌بیت اطهار را رسوا کردند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد بابیان اینکه دردها و رنج‌ها نتوانستند حضرت زینب (س) را از پای دربیاورند و ایشان با خطبه‌های خود حق را برای مسلمین نمایان کرده و پیام عاشورا را فراگیر کردند، افزود: نقش مدیریتی این بانوی اسوه در این حماسه همیشه ماندگار، باید موردتوجه قرار بگیرد.

مردم یزد توفیق عزاداری باشکوه برای امام حسین (ع) را قدر بدانند

عضو شورای مرکزی حوزه علمیه یزد در ادامه از همت مردم دارالعباده در برپایی مجالس باشکوه عزاداری امام حسین (ع) قدردانی کرد و با اشاره به اینکه اکثر نوحه‌خوانی ها و مدیحه‌سرایی‌های امسال مطلوب و شایسته بود؛ اظهار داشت: عزاداری برای اهل‌بیت اطهار و گرامیداشت یاد این بزرگواران توفیقی الهی است که باید قدردان آن باشیم.

ناصری سنت و همت یزدی‌ها در برپایی مجالس عزاداری و توسل به اهل‌بیت را میراث علما و بزرگان و شهدای این دیار دانست و افزود: مردم دارالعباده یزد باید تلاش کنند تا این افتخار را برای خود حفظ کنند.

وی اضافه کرد: از طرفی باید این فرصت عزاداری را قدر بدانیم و تلاش کنیم تا در چنین ایامی معنویت و بصیرت خود را افزایش دهیم و در مسیر دوری از گناه و درس گرفتن از حماسه عاشورا و سیره و روش اهل‌بیت عصمت و طهارت قدم برداریم و خود را بیش‌ازپیش به آن‌ها نزدیک کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد درس عاشورا، درس عزت مندی و ظلم‌ستیزی دانست و عنوان کرد: امام حسین (ع) برای حفظ عزت و منزلت جامعه اسلامی، احیای احکام الهی و مبارزه با طاغوت و ظلم قیام کردند.

مستکبرین عالم عزت و استقلال ایران اسلامی را تحمل نمی‌کنند

ناصری در این راستا ادامه داد: امروز نیز دشمنان مسلمین و ایران اسلامی در تلاش هستند تا عزت و اقتداری که مردم ایران در مسیر ولایتمداری و دین‌داری به دست آورده‌اند خدشه‌دار کنند و در این مسیر از هیچ توطئه‌ و حیله‌ای دریغ نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا در شرایط کنونی در تلاش است تا مردم را از مسیر ولایتمداری دور کند و با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی تلاش می‌کند تا با ایجاد اختلاف بین اقشار مردم، رهبر انقلاب را دلیل مشکلات امروز کشور معرفی کند، یادآور شد: این در حالی است که همواره رهبر انقلاب با دلسوزی برای حل معضلات مردم به مسئولین تذکرات لازم را داده‌اند و با هوشیاری و مدیریتی بی‌نظیر توطئه‌های دشمنان علیه کشور و مردم را خنثی کرده‌اند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد بابیان اینکه استکبار جهانی به‌خوبی دریافته که رمز پیروزی و اقتدار ایران اسلامی و ناکام ماندن دشمنان در توطئه، ولایتمداری و دین‌داری مردم و حرکت آن‌ها در مسیر عزتمندی و ظلم‌ستیزی است، افزود: دشمنان درصدد هستند تا ایران نیز مثل برخی کشورهای منطقه به کشوری تبدیل شود که نسبت به ظلم، فساد و چپاولگری‌های آن‌ها بی‌تفاوت باشد.

برخی از روحانیون و هیئت‌ها حتی از دعا برای نابودی دشمنان نیز دریغ می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی بیشترین اتکا مردم و مسئولین ما باید به خداوند باشد و همه باید هوشیار باشیم که تنها مسیر سعادت، حرکت در مسیر الهی است، عنوان کرد: در چنین شرایط و باوجوداین حجم از دشمنی‌ها و توطئه‌ها، متأسفانه عده ای همان حرف دشمنان را تکرار می‌کنند و مغلوب تبلیغات سوء دشمنان شده‌اند.

ناصری با اشاره به توصیه خود به هیئت‌ها و روحانیون پیش از آغاز عزاداری‌های محرم مبنی بر لزوم بهره‌گیری از این فرصت برای بصیرت افزایی، تصریح کرد: بااین‌وجود برخی از روحانیون و هیئت‌ها حتی از دعا کردن برای نابودی دشمنان و خنثی شدن مکر و فتنه‌های آمریکا و مستکبرین دریغ می‌کنند.

وی افزود: این توصیه امامان معصوم است که در سختی‌ها و مشکلات در کنار تلاش مضاعف، دست به دعا و توسل برداریم به نصرت الهی امیدوار باشیم.

تأکید بر لزوم تکیه به توان داخلی برای حل معضلات و ضرورت حفظ انسجام و وحدت ملی از دیگر موارد مطرح‌شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد به امامت آیت‌الله ناصری بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار