وزارت دفاع روسیه اعلام کرد همزمان با حمله موشکی دوشنبه‌شب به لاذقیه یک هواپیمای نظامی ایلوشین این کشور با ۱۴ سرنشین در نزدیکی پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه سوریه از صفحه رادار ناپدید شده است.
کد خبر: ۶۵۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 18 September 2018

به گزارش «تابناک یزد»، از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک هواپیمای نظامی ایلوشین-۲۰ این کشور با ۱۴ سرنشین همزمان با حمله موشکی ۴ جت جنگنده اسرائیلی در نزدیکی پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه سوریه از صفحه رادار ناپدید شده است.

هنوز از سرنوشت ۱۴ خدمه این هواپیما خبری در دست نیست.

بیانیه وزارت دفاع روسیه حاکی است شامگاه دوشنبه و همزمان با عملیات جنگنده‌های اف-۱۶ اسرائیلی در لاذقیه، این هواپیما ارتباط خود را با مرکز کنترل پایگاه هوایی حمیمیم از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید مرکز کنترل هوایی این کشور شب گذشته (دوشنبه) پیش از ناپدید شدن هواپیمای نظامی روسی و همزمان با حمله جنگنده‌های اسرائیلی به لاذقیه، شلیک چند موشک از یک ناوچه فرانسوی در دریای مدیترانه به سمت لاذقیه را نیز ثبت کرده است.

در همین حال، پایگاه اینترنتی "نیوز اگزکتیو" به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد این هواپیما احتمالا توسط پدافند هوایی ارتش سوریه که در تلاش برای خنثی کردن حملات جنگنده‌های اسرائیلی بود، سرنگون شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار