معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد اعلام كرد: کمیته امداد استان یزد در پنج‌ماهه نخست امسال 10 میلیارد و ۸۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و منابع بانکی به ۴۶۳ مددجوی تحت حمایت اعطا کرده است .
کد خبر: ۶۵۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 18 September 2018

«امیر زین‌العابدین قمی» با اشاره به برنامه پنج‌ساله ششم این نهاد برای کمک به بهبود فضای کسب‌ و کار و اشتغال اقشار نیازمند، تصريح كرد: توسعه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده با اولویت تولید روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت، معدن و خدمات در مناطق محروم برای کمک به مهاجرت معکوس، مدیریت زنجیره‌ای تولیدی و دانش بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع‌دستی در مناطق محروم و افزایش و پایدارسازی تولیدات اقشار نیازمند برای استحکام اقتصاد خانواده از جمله رویکردهای کمیته امداد در اين خصوص است.

وی بیان کرد: کمیته امداد استان یزد طی پنج‌ماهه نخست سال جاری 10 میلیارد و ۸۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و منابع بانکی به ۴۶۳ مددجوی تحت حمایت اعطا کرده است .

وی گفت: کمیته امداد پس از چهار دهه تلاش در توانمندسازی مددجویان تحت حمایت با ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان، تجربیات خوبی را کسب کرده، در دور جدید برنامه‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد توجه ویژه‌ای به رفع اصطکاک‌های عملیاتی و کاهش هزینه‌های اجرایی شده است و ضوابط در قالب هدایت شغلی، آموزش، کاریابی، اجرای طرح، پایدارسازی، خودکفایی، نظارت و ارزیابی دسته‌بندی ‌شده است .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با بیان این که این نهاد توجه به ارتقای پایداری و افزایش درآمد طرح‌های اقتصادی ایجادشده برای مددجویان را مدنظر دارد، افزود: در الگوی متعارف توسعه کسب‌و کار در کمیته امداد، ناظران فنی این نهاد با برقراری ارتباط بین مجری طرح، منابع مالی و بازار در کانون اجرای طرح‌های اشتغال قرار می‌گیرند .

قمی با بيان اين كه در اجرای الگوی جدید توسعه کسب ‌و کار مبتنی بر نسخه‌ای بومی‌سازی شده، الگوی تسهیل‌گری طراحی ‌شده است، اظهار كرد: در این الگو یک شخصیت حقوقی موسوم به spv در کانون عوامل مختلف کسب‌ و کار شامل مجری طرح، منابع مالی، بازار و فناوری قرار می‌گیرد و مسئولیت برنامه توسعه کسب ‌ و کار را از ابتدا تا انتها بر عهده می‌گیرد.

وي افزود: اهداف اساسی این الگو طراحی و اجرای طرح‌ها به صورت زنجیره‌ای، برون‌سپاری فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش هزینه‌های ایجاد فرصت‌های شغلی، مشاوره و نظارت مؤثر بر اجرای طرح‌ها است .

وی با بیان این که پس از توان‌سنجی مددجویان تحت حمایت تسهیلات اعطایی به افراد مستعد کار در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی پرداخت می‌شود، گفت: طی پنج‌ماهه نخست امسال ۳۰۰ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب طرح خودکفایی، ۱۳۵ طرح توان افزایی و ۲۸ طرح کارانگیزی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شد، ۱۹۴ وام مجدد نیز طی این مدت برای توسعه طرح‌های اشتغال مددجویان اعطا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در پايان افزود: ۴۲ درصد تسهیلات اعطایی در زمینه خدمات، ۲۶ درصد دام‌پروری، ۱۳ درصد صنایع‌دستی، ده درصد فعالیت‌های صنعتی و معدنی و ۹ درصد کشاورزی بوده است .

يادآور مي‌شود: سال گذشته ۲۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان وام اشتغال به هزار و ۳۷۷ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد اعطا شد .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار