سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد:
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه امیدوارم پدیده شوم غرب‌زدگی باعث نشود که شهرهای ما کپی همدیگر شوند، گفت: بافت‌های تاریخی شهر یزد می‌توانند کارخانه‌های رؤیاپردازی شهر باشند.
کد خبر: ۶۵۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 17 September 2018

محسن عباسی‌هرفته در جلسه کمیسیون فرهنگی در جمع مدیر گروه فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو در ایران و مدیران استانی که در سالن شورای شهر برگزار شد، گفت: هر شهری برای رشد و تعالی به منابع الهام و تکیه‌بر رؤیاپردازی‌ها نیاز دارد.

به گفته‌ وی بافت تاریخی شهر یزد نه به سبب یک کالبد؛ بلکه به سبب یک ظرفی که کارکرد متنوع و معانی مختلفی در آن درج‌شده و این بافت که مهمل آن معانی و کارکردها است، می‌تواند یک منبع قوی الهام باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه بافت‌های تاریخی و سنتی شهر یزد می‌توانند کارخانه‌های رؤیاپردازی شهر باشند که بشر را به سرمنزل مقصود هدایت و همچنین زندگی دنیایی و نیز زندگی اخروی آن را ضمانت کند، تصریح کرد: باورمان این است که چنانچه هویت بومی هر سرزمینی و هویت‌های ارزشمندی که در بوم‌های مختلف نهفته است، شناسایی و معرفی شود، آن‌ها در مقیاس جهانی تحسین خواهند شد.

عباسی‌هرفته ادامه داد: جهانی‌شدن به این معناست که خود را در قامتی عرضه کنیم که دنیا سر تعظیم در مقابل آن عظمت فرود آورد کما اینکه در موضوع ثبت جهانی یزد این اتفاق افتاد.

این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه امیدوارم پدیده شوم غرب‌زدگی، تهران زدگی و دیده شوم شهر زدگی که روستاهای ما به آن مبتلا شدند، باعث نشود که شهرهای ما کپی همدیگر شوند، اظهار داشت: یزد برمدار تجارت خاص خود رشد و نمو کرده و باور داریم که چنانچه قرار است شهر رشد کند و به تعالی برسد باید بر سر ریشه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن بالا بیایید و نمود پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار