مدیر مرکز فن‌آوری‌های نوین شهرداری یزد خبر داد
مدیر مرکز خلاقیت و فن‌آوری‌های نوین شهرداری یزد از استقرار دفتر یونسکو در یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 17 September 2018

جعفر امین‌مقدم در جلسه کمیسیون فرهنگی در جمع مدیر گروه فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو در ایران و مدیران استانی گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، مرکز خلاقیت و فن‌آوری‌های نوین شهری برای ایجاد یک گفتمان دانش‌محور و مشارکت‌جو در شهرداری یزد شکل‌گرفته است.

وی فرآیندهایی به‌مانند برچسب‌های شبکه‌های شهری جهان به‌مانند شهر خلاق، شهر یادگیرنده، شهر دوستدار سالمند، شهر پایدار و همچنین حمایت از استارت آپ‌ها با حوزه شهری، پژوهش و مطالعات مبتنی بر خلاقیت، بومی‌سازی و پیاده‌سازی تکنولوژی‌های نوین مورداستفاده در مدیریت شهری در شهر یزد را از مأموریت‌ها و فعالیت‌های این سازمان است.

مدیر مرکز خلاقیت و فن‌آوری‌های نوین شهرداری یزد از دیگر مأموریت‌های این سازمان را ایجاد زیرساخت‌های رسیدن به شهر هوشمند، نشر و چاپ کتب و مقالات، ایجاد بستر مشارکت خلاقانه مردم و متخصصین برای حل و رفع معضلات شهری، ایجاد زمینه ارتباط تنگاتنگ مدیریت شهری با نهادهای علمی و بین‌المللی، ارتباط با مجامع بین‌المللی به‌مانند یونسکو و یونیسف و ایجاد اتاق فکر و کمیته‌های تخصصی برای بررسی علمی طرح‌ها و پروژه‌های در دستور کار شهرداری دانست.

امین‌مقدم با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های این مرکز، کار کردن با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای ارتقای شاخص‌های شهروندی و شاخص‌های مدیریت شهری بود را در قالب یک تفاهم‌نامه با یونسکو وارد مذاکره شدیم که از بندهای آن تفاهم‌نامه استقرار دفتر یونسکو در یزد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ان‌شاءالله ما بتوانیم یک نمایندگی و یا پایگاهی از گروه ملی ایران در یزد داشته باشیم که بتوانیم به‌عنوان یک تسهیل‌گر آنچه در کمیسیون ملی یونسکو انجام می‌شود را در یزد انجام و از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های یونسکو برای شناساندن شهر یزد و ارتقای آگاهی و آموزش در یزد بهره ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه یونسکو از بین کاندیداهای جدی که در این زمینه وجود داشته، یزد را به‌عنوان اولین شهری که کمیسیون ملی یونسکو به آن نمایندگی خواهد داد را در دستور کار قرار دارد و همچنین مدیر گروه فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو در ایران از هم‌افزایی، اتحاد و انسجامی که در مدیریت شهری بین مدیران شورای شهر و شهرداری وجود دارد، راضی بودند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار