مدیر گروه فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو در ایران:
مدیر گروه فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به اینکه شهر خلاق یکی از شعارهای یونسکو است، گفت: استان یزد داوطلب نخستین نماینده کمیسیون ایران در استان‌ها است.
کد خبر: ۶۵۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 17 September 2018

بهمن نامورمطلق در جلسه کمیسیون فرهنگی در جمع مدیران استانی که در سالن شورای شهر برگزار شد، گفت: یکی از مأموریت‌های یونسکو هماهنگ‌سازی و هنجار سازی در سطح کلان بین کشورها، اقوام و ملت‌ها است.

وی یکی دیگر از مأموریت‌های یونسکو را هم‌افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات دانست و افزود: ان‌شاءالله بتوانیم از تجربیات دیگران استفاده کنیم و معتقدیم دنیا باید از تجربه ما استفاده کند و ما با توجه به اینکه یک کشور فرهنگی هستیم، با دنیا می‌توانیم گفتگو داشته باشیم.

به گفته‌ی مدیر گروه فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو در ایران یکی از ویژگی‌های ما استفاده از تمدن دیگر کشورها بوده که خوبی‌های آن‌ها را دریافت و توانستیم ماندگار شویم و امیدواریم همچنان این خصیصه ایرانی باقی بماند و ان‌شاءالله بتوانیم با خلاقیت‌ها، برنامه‌ها و ظرفیت‌هایی که وجود دارد فاصله بین کشورها را کمتر کنیم.

نامورمطلق یکی از نهادهای اجرایی یونسکو را نهادهای اجرایی کمیسیون‌های ملی دانست و ابراز داشت: ایران جزء یکی از کمیسیون‌های فعال در این زمینه محسوب می‌شود و کشور ما نشان داده می‌تواند در این حوزه سرمایه‌گذاری کند و این نهاد بین‌المللی می‌تواند مؤثر باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهر محل خلاقیت و شهر خلاق یکی از شعارهای یونسکو است، تصریح کرد: استان یزد داوطلب نخستین نماینده کمیسیون ایران در استان‌ها است و از وظایف کمیسیون ملی در استان‌ها فعالیت‌های مرتبط با ثبت، با نظارت و پایش است که بتواند در استان انجام دهد.

وی ادامه داد: توسعه پایدار شهری، صیانت از محیط‌زیست، حفظ تنوع فرهنگی و توجه به فرهنگ، جوانان و اخلاق که جزء فعالیت‌های اصلی کمیسیون است.

مدیر گروه فرهنگ و هنر کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار داشت: ما در یونسکو یک شبکه‌ای از شهرهای خلاق داریم که این شبکه نزدیک به ۱۸۰ شهر است که در موسیقی، سینما، صنایع‌دستی، صنایع غذایی، طراحی، ادبیات و رسانه که می‌توانند عضو و شهر خلاق محسوب و جزء شبکه جهانی شوند و باید شرایط خاصی را داشته باشند که در کشور ایران دو شهر رشت و اصفهان ازجمله شهرهای خلاق محسوب می‌شوند که این شرایط را داشته‌اند.

نامورمطلق بابیان اینکه ایران کشوری شگفت‌انگیز است که تنوع جغرافیایی و فرهنگی بسیاری دارد و از همه نظر در دنیا بی‌نظیر است، اذعان داشت: یونسکو فقط در تهران نمی‌تواند این آثار را مدیریت کند و بایستی پایگاه‌های متعددی در ایران داشته باشد.

این مقام مسئول در پایان از وجود تعدادی باشگاه به‌مانند جوانان، گردشگری و محیط‌زیست در کمیسیون ملی یونسکو یادکرد و خاطرنشان کرد: چنانچه این باشگاه‌ها در یزد ایجاد شوند، جنبه جهانی داشته و به گردشگری کمک شایانی می‌کنند، ضمن اینکه می‌توان نهادسازی با آن انجام داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار