سفارت آمریکا در بغداد خبر منتشره مبنی بر دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در عراق با فرمانده سپاه قدس ایران را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۵۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 16 September 2018

به گزارش تابناک یزد، به نقل از اسپوتنیک، چارلز کول، نماینده سفارت آمریکا در بغداد خبر دیدار «برت مک گورک» فرستاده ویژه دونالد ترامپ در عراق با سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را تکذیب کرد.

کول در این بیانیه که در صفحه ی توئیتر دیپلماسی آمریکا منتشر شده گفته است: «سفارت آمریکا در جریان اطلاعات دروغ رسانه ها است، در خصوص اینکه نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا برت ماکگرک و قاسم سلیمانی ژنرال ایرانی دیدار کرده و تشکیل دولت جدید عراق را بحث و بررسی کرده اند را رد میکنیم. این اطلاعات ، خبرهای دروغین بوده و چنین دیداری هیچ وقت انجام نشده است.»

گفتنی است، پیشتر یک روزنامه کویتی در گزارشی با عنوان «سلیمانی با مک‌گورک برای رایزنی درباره تشکیل دولت عراق محرمانه دیدار کرده است، به نقل از منابعی مدعی شد که این دیدار روز سه‌شنبه گذشته جهت دستیابی به راه‌حلی برای تشکیل دولت عراق و توقف تنش‌ها میان طرفین، انجام شد. به نوشته الجریده، این دیدار به درخواست طرف آمریکایی انجام شد.»

 

 

//الف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار