مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: همایش احلی من العسل ویژه نوجوانان در ۴۵ بقعه و امامزاده استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 16 September 2018

حجت السلام زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت استان یزد گفت: همایش سراسری احلی من العسل با حضور دانش آموزان عاشورایی در روز یک شنبه ۲۵شهریورماه(فردا) مصادف با ششم محرم در ۴۵ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان یزد برگزار می‌شود.

زارع زاده افزود: همایش احلی من العسل در راستای تکریم و پاسداشت شهادت حضرت علی اکبر (ع) و نیز تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی جامعه هرساله در یزد برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد شعار همایش احلی من العسل را کرمتنا الشهادت (کرامت ما شهادت ما است) عنوان کرد.

حجت السلام زارع زاده اضافه کرد: این همایش با حضور دانش آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا؛ حضرت قاسم ابن الحسن (ع) با نوحه خوانی جوانان و عزاداری آن هابرگزار می‌شود.

وی ادامه داد: عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: این همایش به صورت نمادین و شاخص در مسجد اعظم آستان مقدس امام زاده جعفر شهریزد و با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه، صداوسیما مرکز یزد و آموزش و پرورش برگزارمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار