آیت‌الله مدرسی:
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با خطرناک خواندن شیوع بی‌اعتمادی در جامعه، گفت: همه باید برای برچیده شدن بساط بی‌اعتمادی از جامعه تلاش کنیم.
کد خبر: ۶۵۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 15 September 2018

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی پیش از ظهر امروز در طرح یک کاسب، یک دانش‌آموز ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: یکی از درس‌های بزرگ عاشورایی، خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفین است که خوشبختانه این طرح گام بلندی در این راستا قلمداد می‌شود که امید است به بهترین شکل ممکن در سطح کشور و استان یزد اجرا شود.

وی بابیان اینکه وضعیت کنونی کشور سخت است اما مأیوس‌کننده نیست، افزود: ما درگذشته شرایط سخت از این را پشت سر گذاشته‌ایم و دشمن را در تمام این سال‌ها با شکست روبه‌رو کرده‌ایم؛ لذا در شرایط کنونی اگر خواستار این هستیم تا اسلام و دین محفوظ بماند، بایستی سختی‌ها را تحمل و در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی با قامت برافراشته و استوار به هدف اصلی خود مبنی بر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دست‌یافته است، اظهار داشت: خوشبختانه امروزه این سه هدف به‌صورت کامل در نظام جمهوری اسلامی به تحقق رسیده است؛ اما این مسیر نیازمند به همراهی یکدیگر است.

مدرسی تصریح کرد: درواقع یکی از اقشار آسیب‌پذیر کشور، خانواده‌های فقرا هستند که دارای دانش‌آموزان با هزینه‌های سنگین تحصیل هستند که توان پرداخت این هزینه‌ها برای خانواده‌های آن‌ها میسر نیست که در این راستا بایستی بیش از بیش تلاش کرد تا مشکلات آن‌ها کاهش یابد.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه نامهربانی‌های بازار و برخی عوامل دیگر سبب شده که مردم با مشکلات بسیاری روبه‌رو شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بی‌اعتمادی در جامعه رسوخ کرده است که این بی‌اعتمادی برای کشورمان بسی خطرناک است و در این راستا بایستی همگان دست‌به‌دست هم داده تا این بی‌اعتمادی در جامعه خشکیده شود.

وی بابیان اینکه در حقیقت کمک به یک دانش‌آموز کمک به علم، فرزند آوری و کاهش آسیب در جامعه است، عنوان کرد: از اصنافیان و کسبه که همیشه سرمنشأ خیروبرکت بوده‌اند؛ انتظار می‌رود تا در راستای طرح یک کاسب، یک دانش‌آموز پیش‌قدم باشند تا با اجرای هرچه بهتر این طرح شاهد کاهش هرچه بیشتر دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید باشیم.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: درخواست این است که در مرحله اول این طرح برای کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت مبلغ صد هزار تومان برای هر دانش‌آموز در نظر گرفته شود؛ همچنین در حال حاضر نیازمند کمک به یکدیگر هستیم که در این راستا از هیچ تلاشی نبایستی فروگذار باشیم.

مدرسی در پایان با اشاره به اینکه ناامیدی در جامعه باعث ناامنی در جامعه می‌شود، اذعان کرد: در حقیقت احساس امیدواری و اعتماد در جامعه، اقتدار جامعه را بیش از بیش محقق می‌سازد؛ چنانچه بخشی عمل کردن‌ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی را در کشور در پی دارد؛ لذا با جریاناتی که به‌ناحق در بازار ایجاد می‌شود، اصلاً موافق نیستیم که با کمک یکدیگر بایستی این مشکل را به‌خوبی برطرف کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار